4 redenen waarom u moeheid en een gebrek aan energie zou kunnen ervaren

Leestijd: 2 notulen
4 redenen waarom u moeheid en een gebrek aan energie zou kunnen ervaren

Het is niet normaal om je altijd moe te voelen. Als dat zo is, kan het een zeker teken zijn dat er iets niet helemaal klopt. Natuurlijk zal het hebben van een druk privé- en werkleven in combinatie met late nachten ongetwijfeld bijdragen aan het gevoel verbrijzeld en geïrriteerd te raken, maar het is cruciaal om de waarschuwingssignalen te lezen en er iets aan te doen.

Probeer uit te zoeken waarom je moe bent, en als je een reden niet kunt bevatten, dan is het tijd om een beetje nader te kijken naar je dieet, dagelijkse gewoonten en of er mogelijk een belangrijker probleem speelt.

Vitamine tekort

Vitaminen en mineralen spelen een essentiële rol om je wakker en alert te houden. Als je een tekort hebt in bepaalde mensen, kan dit je tol eisen van je geluk en het vermogen om door te gaan met het leven.

Nemen ijzer, bijvoorbeeld. Als u er geen genoeg van krijgt in uw dieet, kunt u extreem vermoeid, traag worden en zelfs bloedarmoede ontwikkelen. Bloedarmoede is het gevolg van het ontbreken van een voldoende aantal rode bloedcellen die hemoglobine dragen om zuurstof door uw lichaam te transporteren.

Wanneer uw lichaam als gevolg hiervan zuurstofarm is, kan het niet normaal functioneren en kunt u andere symptomen ervaren, zoals een bleke huid, hoofdpijn, misselijkheid, kortademigheid en duizeligheid.

Als je niet in staat bent om de juiste hoeveelheid vitamines te krijgen die je nodig hebt van voedsel, overweeg dan om dagelijks multivitamines te nemen om te proberen het ervaren van vermoeidheid en gebrek aan energie te voorkomen.

Slaapgebrek

Niet slapen voor de aanbevolen acht uur per nacht kan ervoor zorgen dat je moe, futloos en ongericht bent. Slaap speelt een grote rol bij het onderhoud cognitieve functie, het vermogen van je orgaan om te herstellen en te verjongen, om weefselbeschadiging te herstellen, spieren te laten groeien, en om verschillende hormonen te reguleren en ervoor te zorgen dat het immuunsysteem van het lichaam zo goed mogelijk kan werken.

Om te voorkomen dat u 's nachts beter slaapt, moet u voorkomen dat u van tevoren alcohol drinkt. Alcohol kan de hormoonspiegels van uw lichaam verstoren en tot slaapverstoring leiden. Probeer ook goed te ontspannen voordat je naar bed gaat door te lezen, uit je telefoon te blijven en in een warm bad te gaan.

Arm dieet

Als u fastfood en koolzuurhoudende dranken gebruikt, brengt u uw gezondheid ernstig in gevaar. Een slecht dieet kan uw lichaam ontdoen van essentiële voedingsstoffen en kan een snelle daling van uw energieniveau, drive en uiterlijke gezondheid (slechte huid, gewichtsverlies en gewichtstoename) zien. Zorg ervoor dat u het vettige, zoute en suikerachtige bewerkte voedsel weggooit ten gunste van kipsalades, fruit en groenten, vette vis, noten en zaden, en huisgemaakte maaltijden.

uitdroging

Symptomen van uitdroging kunnen zeer onaangenaam zijn en omvatten een droge mond, hoofdpijn, duizeligheid, droge en asnerige huid en vermoeidheid om er maar een paar te noemen. Verbazingwekkend genoeg bestaat 75% van je lichaam uit H20, en je lichaam verliest water als je ademt, zweet en plas.

Daarom is het zo belangrijk om uw lichaam van water te voorzien en elke dag minstens twee liter water te drinken. Uitdroging kan ernstige gevolgen hebben en kan dodelijk zijn, en dat is precies waarom je extra voorzichtig moet zijn als je buiten op een warme dag bent, traint en als je vatbaar bent voor aanvallen en een slechte gezondheid.

Laat een antwoord achter

Hoofdmenu

voorkeuren

  • Valuta
  • Taal
  • Levering Land
Hoofdmenu

Internationale sites