6 manieren om uw metabolisme te stimuleren voor zomergeschiktheid

Leestijd: 7 notulen
6 manieren om uw metabolisme te stimuleren voor zomergeschiktheid

Er gaat niets boven het afstoffen van onze zomerkasten om ons gemotiveerd te krijgen in de richting van gezondheidsdoelen, toch? En dat is geweldig! Het is de perfecte tijd om je fitnessspel op te voeren. Gebruik het momentum, stel een aantal doelen en daag jezelf uit om nieuwe, gezonde gewoonten te beginnen die je gezondheids- en fitnessniveaus zullen bereiken precies waar je ze wilt hebben.

Natuurlijk weet je dat je wat werk moet verzetten om de vruchten te plukken, maar het hoeft niet moeilijk te zijn. Kleine veranderingen kunnen leiden tot levensveranderende resultaten en u kunt onderweg veel plezier beleven. Ga aan de slag door je metabolisme in volledige versnelling te trappen met onderstaande tips. Maar laten we eerst eens praten over metabolisme en waarom het ertoe doet.

De verbinding tussen metabolisme en gewicht

Wat is metabolisme precies? Simpel gezegd, metabolisme is het proces waarin je lichaam het voedsel dat je eet (calorieën) omzet in energie en deze energie gebruikt om vitale processen en activiteiten te voeden. [1] Je lichaam heeft die energie nodig zelfs als je stil zit.

Ademen, bloedsomloop, spiercontractie, spijsvertering, eliminatie van afval, controle van de lichaamstemperatuur, zenuwfunctie, celreparatie en zelfs denken vereisen allemaal energie. [2] En dat is nog maar het begin!

De hoeveelheid energie die je lichaam nodig heeft om al die verborgen processen uit te voeren, staat bekend als je metabolisme en iedereen is een beetje anders. Het metabolisme kan variëren op basis van leeftijd, lichaamsgrootte en samenstelling, eetgewoonten en sommige medicijnen kunnen ook het metabolisme beïnvloeden. [3]

Als u meer calorieën binnenkrijgt dan uw lichaam elke dag voor die normale functies gebruikt, merkt u wellicht dat u zwaarder wordt of moeite hebt met afvallen, tenzij u manieren vindt om uw metabolisme te stimuleren en de extra energie op te nemen. Dus, hoe stimuleer je het metabolisme en verbrand je meer calorieën? Hier zijn een paar tips.

# 1 Eet ontbijt om het metabolisme te starten

Er is meer aan de hand dan je denkt. Ontbijten is een geweldige manier om uw stofwisseling op gang te brengen. [3] Onderzoek toont aan dat onze vetcellen na het ontbijt anders kunnen functioneren en dat het eten van het ontbijt een positieve invloed kan hebben op de stofwisseling. [4] Zelfs als het eten van een ochtendmaal uw totale calorie-inname voor de dag verhoogt, kan die toename worden gecompenseerd door meer energie te verbranden gedurende de dag. [4]

Dus als je ontbijt meestal gelijk staat aan het pakken van wat koffie op weg naar buiten, geef je ochtenden dan een gezonde upgrade. Kies op zijn minst voor kokosolie of keto-koffie. Idealiter zou je moeten genieten van een gebalanceerd, eiwit- en vezelrijk ontbijt, wat je ook zal helpen tevreden te houden en minder snel zal snacken voor je volgende maaltijd.

# 2 Ga naar buiten en verplaats meer voor een metabolische boost

Wil je echt je stofwisseling op gang krijgen? Breng je lichaam in beweging! Niets is beter voor het fakkelen van calorieën dan activiteit, en de voordelen stoppen niet wanneer u stopt met bewegen. Er zijn verschillende factoren die spelen als het gaat om lichaamsbeweging en metabolisme.

Naast de energie die nodig is om de fysieke oefening uit te voeren, hebben onderzoeken aangetoond dat onze ruststofwisseling tot maximaal 2 uur na een training een boost krijgt met kleinere, resterende effecten die tot 48 uur aanhouden nadat we zijn gestopt met trainen. [5]

Door meer te verplaatsen, bouwt u meer spieren op en betekent meer spieren zelfs nog meer energie verbranden. Spiercellen gebruiken veel energie en verbranden meer calorieën dan vetcellen, zelfs als je stilzit, dus er is een exponentieel effect. [2]

Dat is een groot aantal metabole voordelen! En het beste deel? Je hoeft geen workoutfanaat te worden om die voordelen te krijgen. Begin een dagelijkse wandelgewoonte of maak de hele dag door tijd voor mini-workouts.

Geïnspireerd om in beweging te komen? We dachten van wel! Hier zijn enkele tips om te profiteren van het weer in de zomer om meer te bewegen.

Versla de hitte door vroeg te beginnen

Zonnige dagen zijn oh zo uitnodigend, maar soms kan zomerse hitte de beste outdoor-trainingsintenties in de weg zitten. Als de temperatuur stijgt, kunt u nog steeds van het buitenleven genieten door eerder op de dag te oefenen wanneer de temperatuur meestal lager is. Als bonus geeft u uw metabolisme 's ochtends een boost en profiteert u de hele dag van de voordelen!

Probeer uw favoriete indoortrainingen buiten

De zomer is het perfecte moment om je favoriete indoortrainingen buiten te nemen! Ben je een fan van de roeimachine in de sportschool? Schrijf je in de zomer in voor een buiten roeiklas! Je zult calorieën verbranden en droge spiermassa opbouwen terwijl je iets nieuws probeert, plus een aantal fantastische uitzichten. Als een hometrainer sneller is, neem dan deel aan een meetup voor buiten fietsen. Of, als yoga je favoriet is, neem je yogamat mee naar een park en geniet je van het contact met de natuur terwijl je je asana's perfectioneert.

Pak een tas met Summer Essentials

Vergeet niet om warme weersomstandigheden in te pakken om mee te nemen als je even buiten bent. Draag zonnebrandcrème en breng het mee om opnieuw aan te brengen zoals aangegeven. Pak je favoriet in natuurlijke lippenbalsemen houd een navulbare fles water bij de hand om gehydrateerd te blijven.

Vermijd warmte-uitputting tijdens zomeractiviteiten

Houd de weersvoorspelling voor warmteadvies en temperatuurveranderingen gedurende de dag in de gaten. Warmte-uitputting is een reële bedreiging, vooral voor mensen ouder dan 65 en mensen met bestaande gezondheidsproblemen. [6] Bekijk deze Tips voor het voorkomen van aan warmte gerelateerde ziekten van de Centers for Disease Control and Prevention (CDC), en leer over de tekenen van hittegerelateerde gezondheidsrisico's van hun Gids voor aanverwante ziekten. Als de hitte-index hoog is, werk dan in plaats daarvan in een van airconditioning voorziene binnenruimte.

# 3 Hydrate voor gezondheid en gewichtsverlies

Het is geen geheim dat je lichaam water nodig heeft, en hydratatie heeft een enorme impact op de algehele gezondheid. Water helpt bij het reguleren van je kerntemperatuur en ondersteunt de spijsvertering, plus het is goed voor je gewrichten en de huid en nog veel meer. Maar in het geval dat u nog een reden nodig hebt om gehydrateerd te blijven, heeft onderzoek verhoogde hydratatie gekoppeld aan gewichtsverlies en een verhoogde stofwisseling. [7]

Gehydrateerd blijven is een van de eenvoudigste dingen die je kunt doen om je algehele gezondheid en je metabolisme te ondersteunen. Misschien wil je dat ook voeg wat elektrolyten toe aan je water als je in het zweet werkt om het zout en de mineralen die je verliest tijdens het zweten aan te vullen.

# 4 Zeg Om en zorg voor je

Met zoveel aandacht voor het bewegen van je lichaam om fit te blijven, is het belangrijk om te onthouden dat je lichaam en geest ook tijd nodig hebben. Luister altijd naar je lichaam. Als je last van activiteit hebt, neem dan een pauze. Overdrijf het niet. Buig je spieren voorzichtig na het sporten en probeer yoga en meditatieve oefeningen toe te voegen aan je zelfzorgroutine.

Hersteltijd kan ook komen met metabole voordelen. Regelmatig yoga doen kan je lichaam sneller helpen herstellen van stressvolle omstandigheden, helpen het zenuwstelsel te stabiliseren en het kan zelfs leiden tot een grotere metabole efficiëntie. [8] Je kunt je inspanningen op het gebied van lichaams- en geestesgezondheid ook voltooien door meditatie te omarmen, wat je kan helpenspanning, maak je geest leeg en stem je af op je lichaam. Meer informatie in 6 Basisontspanningstechnieken.

# 5 Probeer energievitalamines en -supplementen

Er is niet zoiets als een instant fix als het gaat om fit en gezond, maar je kunt onderweg wel wat hulp krijgen door je lichaam te ondersteunen met stimulerende vitamines en supplementen. Hier zijn enkele van onze favorieten.

Swanson Ultra Real Food B-Complex:Onze echte B-complex-formule bevat B-vitaminen die afkomstig zijn van organisch gekweekte quinoaspruiten ter ondersteuning van energieproductie, energiemetabolisme, glucosemetabolisme, hart- en geestesgezondheid en voor het onderhouden van cel-tot-celcommunicatie in de hersenen.

Swanson Ultra Power Energy Formula (cafeïne + kruiden):Sla de suikerhoudende energiedranken over. Swanson Power Energy Formula zet de sprong in je jive zonder de onnodige calorieën. Met 50 mg cafeïne (uit koffiebonen), plus theobromine uit cacaobonen en de Braziliaanse energizer Cha de Bugre, pakken deze krachtige capsules een krachtige stoot uit.

Swanson Premium L-Carnitine:Ontgrendel je potentieel voor een slank, gespierd lichaam met Swanson Premium L-Carnitine! Het is een favoriet onder lijners en bodybuilders. Dit geweldige aminozuur helpt het lichaam vet te verbranden om spieren te stimuleren voor effectieve, productieve trainingen.

Swanson Diet Tonalin CLA:Als u op zoek bent naar een aantrekkelijke aanvulling op uw gezondheidsregime voor het verbranden van vet, zoek dan niet verder! Swanson Tonalin CLA (geconjugeerd linolzuur) is een gepatenteerd vetzuursupplement dat is geproduceerd uit een saffloerolie-mengsel dat helpt bij het verbranden van lichaamsvet terwijl het de ontwikkeling van droge spieren bevordert.

# 6 Doelen stellen & niet-scharende overwinningen omarmen (NSV's)

Wat zijn je doelen voor de zomer? Wees specifieker dan "gezond worden" of "afvallen". Bepaal wat je wilt van het seizoen en stel meetbare, haalbare doelen om er te komen. Doelen zijn ongelooflijk motiverend. Door onderweg kleinere doelen in te stellen, wordt het gemakkelijker om je momentum te behouden.

Als uw doel bijvoorbeeld is om tegen het einde van de zomer 5k te gebruiken, stelt u stapsgewijze doelen in om u daar te krijgen. Tijdens de eerste week kan het zijn dat je elke dag minstens een halve mijl loopt. De volgende week zou je een doel kunnen stellen om afwisselend wandelen en lichte joggen om de andere dag af te leggen en van daaruit op te bouwen. Begin vanaf waar je bent en stel kleinere doelen in met je lange spel in gedachten, en vier onderweg non-scale overwinningen.

Wat zijn niet-schaal overwinningen? Het zijn allemaal andere voordelen die zich voordoen op weg naar het bereiken van uw grotere doelen. Niet-schaal overwinningen kunnen intern of extern zijn en betrekking hebben op geest of lichaam. U kunt bijvoorbeeld genieten van korting spanning of meer energie als resultaat van meer beweging of betere voeding.

Leren luisteren naar je lichaam en wat het nodig heeft om gezond te blijven is ook een non-scale overwinning. En dus geniet je van een stralende huid en helderdere ogen vanwege gezonde veranderingen in je leven. Gezond worden gaat over veel meer dan cijfers op een schaal of passend bij het badpak van vorig jaar. Het vieren van niet-schaal overwinningen helpt ons herinneren dat de reis van zelfzorg belangrijk is.

Hoe je je metabolisme te stimuleren

Deze tips zullen je helpen deze zomer een goede start te krijgen en je stofwisseling in volle versnelling te zetten. Begin elke dag op de goede weg met een gezond ontbijt. Ga naar buiten en beweeg meer, blijf gehydrateerd en vergeet niet jezelf wat rusttijd te geven om te herstellen. Hersteltijd kan ook metabole voordelen hebben! Stel doelen om gemotiveerd te blijven, maar geniet van de niet-schaal overwinningen op weg daar naartoe. En ontdek stimulerende vitamines en supplementen om je lichaam een helpende hand te bieden.

Als je tips hebt om je metabolisme te verbeteren, deel ze dan in de onderstaande opmerkingen.

* Deze verklaringen zijn niet geëvalueerd door de Food and Drug Administration. Deze producten zijn niet bedoeld om een ziekte te diagnosticeren, behandelen, genezen of voorkomen.

Voetnoten & Referenties

  1. Wat is metabolisme precies? Mayo Clinic.(Bezocht 06/01/2018) []
  2. Stofwisseling en gewichtsverlies: hoe je calorieën verbrandt. Mayo Clinic. (Toegankelijk 06/01/2018) [] []
  3. Wat is metabolisme precies? Mayo Clinic. (Toegankelijk 06/01/2018) [] []
  4. Hoe het eten van ontbijt je metabolisme kan helpen. Tijd Gezondheid. (Toegankelijk 06/01/2018) [] []
  5. Lichaamsbeweging en ruststofwisseling. PubMed. (Toegankelijk 06/04/2018) []
  6. Ben je voorbereid op de zomerse hitte? AARP. (Toegankelijk 06/04/2018) []
  7. Verhoogde hydratatie kan worden geassocieerd met gewichtsverlies. US National Library of Medicine. (Toegankelijk 06/04/2018) []
  8. Langdurig effect van yogapraktijken op dagelijkse metabolische snelheden van gezonde proefpersonen. International Journal of Yoga. US National Library of Medicine. (Toegankelijk 06/04/2018) []

Laat een antwoord achter

Hoofdmenu

voorkeuren

  • Valuta
  • Taal
  • Levering Land
Hoofdmenu

Internationale sites