9 van de beste supplementen en vitaminen voor vrouwen ouder dan 50

Leestijd: 8 notulen
9 van de beste supplementen en vitaminen voor vrouwen ouder dan 50

Het verkrijgen van de voedingsstoffen die we nodig hebben om gezond te blijven is belangrijk op elke leeftijd en de behoeften van ons lichaam veranderen in de loop van de tijd. Naarmate we ouder worden, maken we minder van sommige natuurlijke voedingsstoffen, zoals Co-enzym Q10 (CoQ10), laat het aan ons over om die leemtes in te vullen. [1] Bovendien is het een goed moment om ook op andere gebieden ondersteuning toe te voegen als je dat nog niet hebt gedaan, zoals calcium om onze botten sterk te houden supplementen om gewrichten gezond te houden en meer.

Je 50-plussers zijn een goed moment om je algehele welzijnsbehoeften onder de loep te nemen en een aantal gezonde toevoegingen aan je zelfzorgroutine te omarmen om je welzijn in de toekomst te ondersteunen. Hier zijn onze expertkeuzes in supplementen voor vrouwen in de vijftig.

# 1 CoQ10 voor cellulaire energie en hartgezondheid

Je lichaam maakt een beetje CoQ10, maar de productie neemt af naarmate de leeftijd hoger is en lage waarden van CoQ10 zijn in verband gebracht met cardiovasculaire problemen. [1] Bovendien speelt CoQ10 een sleutelrol bij het omzetten van voedsel in energie.[1],[1]

CoQ10-supplementen ondersteuning van cardiovasculaire gezondheid op veel belangrijke gebieden.[1], [2]Het is ook gunstig voor mensen die statines gebruiken, omdat CoQ10 kan helpen de spiergerelateerde effecten van statines te verminderen.[2]

Bij het winkelen voor een CoQ10-supplement, zult u merken dat er twee soorten beschikbaar zijn:ubiquinol en ubiquinon. Ubiquinol is de actieve vorm van CoQ10 en uw lichaam zet ubiquinon om in ubiquinol. [2] Het zijn beide geweldige opties, maar sommige experts zeggen dat jongere mensen mogelijk meer baat hebben bij ubiquinone en oudere mensen kunnen meer baat hebben bij ubiquinol, mogelijk omdat onze lichamen bij veroudering mogelijk het vermogen verliezen om ubiquinol uit ubiquinone te maken. [2]

# 2 Kurkuma voor cognitieve gezondheid en spijsvertering

Kurkuma, en een carotenoïde in kurkuma bekend als curcumine, bevatten een schat aan welzijnsvoordelen voor vrouwen in hun jaren 50 - van cognitieve ondersteuning bij het bevorderen van gezonde gewrichten, bloedsomloop, spijsvertering, huid en meer. [3] Veel van die voordelen worden toegeschreven aan de krachtige antioxiderende effecten van curcumine. [4]

Onderzoek heeft dat aangetoond hoog-absorberende Theracurmin® curcumine-supplementen kan een positieve invloed hebben op het geheugen, de gemoedstoestand en de aandacht. [5] En de vitamines, mineralen, antioxidanten en fytochemicaliën in kurkuma hebben een verzachtend effect op het maag-darmstelsel en bieden ondersteuning voor de spijsvertering. [3]

Met zoveel potentiële voordelen is kurkuma een voor de hand liggende keuze voor uw wellnessroutine in uw 50er jaren.

# 3 Calcium voor sterke botten en meer

Wist je dat je hele skelet ongeveer elke tien jaar wordt vervangen?[6] Om dat te doen, absorbeert je lichaam oud bot terwijl het nieuw aanmaakt, en als je niet genoeg krijgt calcium in uw dieet, of als u niet voldoende absorbeert calcium van het voedsel dat je eet, maakt je lichaam mogelijk niet genoeg van het sterke, nieuwe bot dat je nodig hebt om gezond te blijven.[6]

Over het algemeen neemt de botmassa of botdichtheid af naarmate we ouder worden, vooral voor vrouwen na de menopauze, vanwege een verlies van calcium en andere mineralen. [7]En een afname van de botdichtheid kan ons kwetsbaarder maken voor verwondingen en andere gezondheidsproblemen. [6] Dat is waarom het zo belangrijk is om genoeg te krijgen calcium door het leven heen, en het is vooral belangrijk voor vrouwen in de vijftig. Calcium is ook nodig voor het gezond functioneren van ons hart, onze spieren en onze zenuwen. [8]

Probeer uw dieet aan te vullen met een hoog opneembare Calciumcitraat-supplement om te helpen bij het bouwen en ondersteunen van sterke botten in de jaren 50 en daarna, maar nemen calcium supplementen alleen zijn misschien niet genoeg. Blijf lezen om meer te weten te komen over enkele belangrijke voedingsstoffen die van invloed zijn op hoe uw lichaam absorbeert calcium.

# 4 Vitamine D3 voor calciumabsorptie en immuunfunctie

Experts raden aan te nemen vitamine D-supplementen met calcium omdat vitamine D speelt een rol in calcium absorptie, waardoor het een essentiële voedingsstof is voor een optimale gezondheid van de botten. [9] Vitamine D bevordert beide calcium opname in de darmen en helpt voldoende te handhaven calcium en fosfaatniveaus die nodig zijn voor nieuwe groei en hermodellering van botten.[10]

Zonder voldoende vitamine D niveaus zullen we niet genoeg absorberen calcium van het voedsel dat we eten, zodat het lichaam kan beginnen met nemen calcium uit winkels in onze botten, die de botten verzwakt en de toekomstige botontwikkeling beïnvloedt. [8] Vitamine D ondersteunt ook de immuunfunctie, modulatie van cellulaire groei en meer. [10]

Ondanks de vele vitale rollen in het handhaven van de gezondheid, suggereert onderzoek dat de meeste Amerikanen niet voldoende niveaus hebben vitamine D. [11] Houd je niveaus up met een vitamine D3-supplement die twee keer zo effectief kan zijn als D2 om je te verhogen vitamine D levels. [12]

# 5 Magnesium voor stress en algehele wellness

Magnesium is een ander belangrijk mineraal dat een rol speelt in calcium absorptie, maar het doet ook veel meer. magnesium is zelfs betrokken bij honderden processen in ons lichaam, waaronder spier- en zenuwfunctie, eiwitsynthese, energieproductie en meer. [13]

Magnesium draagt bij tot de structurele ontwikkeling van bot.[13] En het is betrokken bij het transport van calcium en kalium over celmembranen, wat nodig is voor gezonde zenuwimpulsen, spiercontractie en hartritme[13]

Magnesium is eenvoudigweg niet optioneel als het gaat om het ondersteunen van algeheel welzijn. Sommige deskundigen hebben ook naar verwezen magnesium als "de originele relaxpil" omdat magnesium, naast alle andere voordelen, rustgevend is spanning-verminderend effect dat zowel lichaam als geest ten goede komt. [14]

Probeer het in a zeer goed opneembare formule met Magnesiumof onze nieuwe Mellow Mag drankje, wat een heerlijke, verfrissende en ontspannen manier is om dagelijks magnesium te krijgen.

# 6 Omega-3 vetzuren voor de gezondheid van hersenen en hart

Omega-3 vetzuren zijn twee essentiële vetzuren-eicosapentaeenzuur (EPA) en docosahexaeenzuur (DHA) - gevonden in zee- en plantaardige bronnen zoals zalm, tonijn, krill en lijnzaad. Deze voedingsstoffen zijn zo belangrijk voor het behoud van de gezondheid naarmate we ouder worden dat Europese onderzoekers melden dat als iedereen ouder dan 55 jaar dagelijks 1 gram omega-3 neemt, Europa 12,9 miljard euro (ongeveer 15 miljard USD) aan gezondheidskosten zou besparen. [15]

Wat doen omega-3-vetzuren voor je lichaam? Er zijn meer dan een dozijn op wetenschap gebaseerde voordelen van omega-3 vetzuren waaronder de volgende, die uitstekende vrouwen in hun jaren '50 zijn:

Ooggezondheid: DHA is een structurele noodzaak voor gezonde netvlies[16]

Hart gezondheid: Culturen die meer omega-3-rijk voedsel eten, hebben minder zorgen over de gezondheid van het hart en onderzoek heeft dit deels toegeschreven aan omega-3-vetzuren[16]

Gewrichten en bottengezondheid: Onderzoekers zeggen dat omega-3 kan toenemen calcium niveaus in het bot en dragen bij aan sterkere botten, wat ook de gewrichten helpt, en het ondersteunt ook de gewrichtsgezondheid op andere manieren[16]

Slaap beter: Lage niveaus van DHA zijn gekoppeld aan slaapproblemen[16]

Positieve stemming: Mensen die omega-3 consumeren, voelen zich over het algemeen over het algemeen positiever [16]

Huid: Ondersteunt gezonde huidcelmembranen en heeft voordelen voor de verjonging van de huid [16]

Het omega-3-supplement waar u waarschijnlijk het meest vertrouwd mee bent, is visolie, en dat is een geweldige optie, maar er zijn ook andere opties, zoalskrill olieof onzePlantaardige Omega-3, die de Omega-3 Product van het Jaar 2018 won vanNutraIngrediënten VS.

Het beste Omega-3 supplement, 2018 Omega-3 product van het jaar

# 7 B-Complexe vitaminen voor energie en welzijn

B-complex vitaminen werken samen om vele vitale functies in het lichaam te ondersteunen, waaronder energieproductie, cellulaire gezondheid, ondersteuning van de groei van rode bloedcellen, gezonde hersenfunctie, spijsvertering, zenuwfunctie, hormonen, cardiovasculaire gezondheid en spierspanning. [17]

Als alle bovengenoemde voordelen niet genoeg zijn, beschouw dat dan als een milde vitamine B12 tekort kan ons het risico van ontwikkeling opleveren cognitieve gezondheidsproblemen naarmate we ouder worden. [18] Vitamine b12 is essentieel voor een optimale hersenfunctie, en omdat we misschien moeite hebben om B12 te absorberen uit voedselbronnen naarmate we ouder worden, is het Institutes of Medicine heeft aanbevolen dat de meeste volwassenen boven de 50 hun krijgen vitamine B12 van supplementen of verrijkte voedingsmiddelen. [19]

# 8 Glucosamine sulfaat voor gezonde gewrichten

U zult misschien geen gezondheidsproblemen ervaren in uw vijftiger jaren, maar nu is het nog steeds het moment om gewrichtsverzorging aan uw routine toe te voegen om uw gewrichten gezond te houden naarmate u ouder wordt. Na verloop van tijd valt de natuurlijke demping in gewrichten uiteen en het is belangrijk om die zorg voor te blijven. [7] Onderzoek heeft aangetoond dat glucosaminesulfaat die natuurlijke afbraak van gewrichtdemping kan vertragen wanneer het gedurende langere tijd wordt ingenomen. [20]

Glucosamine sulfaat is bijna altijd afgeleid van schaaldieren, dus als je een schelpdier hebt allergie, zou je kunnen overwegen glucosaminehydrochloride (HCL) -supplementen in plaats daarvan. Lees altijd productlabels om ingrediënten en waarschuwingen te controleren. Terwijl glucosaminesulfaat de focus is van de meeste onderzoeken die de voordelen van glucosamine benadrukken, biedt glucosaminehydrochloride vergelijkbare voordelen voor de gezondheid van gewrichten, en het kan een alternatief zijn voor mensen die glucosamine zonder schelpdieren willen. [21]

# 9 Black Cohosh voor hormonale ondersteuning

Black cohosh is gemaakt van de wortels van de Noord-Amerikaanse zwarte cohosh plant, en het is een van de meest onderzochte supplementen voor ondersteuning tijdens de menopauze [22] Zwarte cohosh-supplementen worden vaak gebruikt om het hormonale evenwicht te ondersteunen en om te helpen met zorgen in verband met de menopauze, zoals opvliegers, stemmingsondersteuning, slaapstoornissen, zorgen over het hart, nachtelijk zweten en seksuele gezondheid. [23]

Hoewel dit "vrouwelijke kruid" meestal wordt gebruikt om de overgang naar de menopauze te vergemakkelijken, kan het ook helpen de hormonale balans tijdens de menstruatiecyclus te bevorderen. [23] Als u voorgeschreven medicijnen gebruikt, inclusief anticonceptie, raadpleeg dan uw arts voordat u zwarte cohosh gebruikt en volg altijd de aanwijzingen op het etiket.

Bonus: Real Food Multivitamins voor vrouwen

Het is niet altijd mogelijk om consequent aan voedingsbehoeften te voldoen door middel van alleen voedsel, dus vul uw voedingsstoffenhiaten in door een multivitamine gemaakt van echte voedselingrediënten.

Swanson's Real Food Multi Women's Daily omvat ook het adaptogene kruid ashwagandha om de effecten van dagelijks te bestrijden spanning, plus cranberryconcentraat en kurkuma-extract, samen met een scala aan essentiële vitamines en mineralen voor vrouwen, waarvan er vele in de bovenstaande lijst worden genoemd.

Als u voor een multivitamine kiest, lees het etiket dan aandachtig voordat u extra vitaminen en supplementen gebruikt, alleen om er zeker van te zijn dat u niet meer van een bepaalde voedingsstof krijgt dan u nodig heeft.

Gezondheid en welzijn in elk tijdperk

Jezelf leren wat je nu kunt doen om op elke leeftijd gezond en gelukkig te blijven, is een geweldige eerste stap. Omdat je dit artikel leest, betekent dit dat je slim bent met voeding door te leren wat je lichaam nodig heeft naarmate je ouder wordt. Goede voeding speelt een grote rol in uw wellnessreis en we zijn verheugd om die reis met u mee te nemen.

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Voetnoten & Referenties

  1. Co-enzym Q10: de essentiële voedingsstof. US National Library of Medicine.(Bezocht 03/20/2018) [] [] [] [] []
  2. CoQ10: Wat zijn de hartgezondheidsvoordelen? Cleveland HeartLab (Toegankelijk 03/20/2018) [] [] [] []
  3. Kurkuma gebruik en effectiviteit: WebMD. (Toegankelijk op 16/11/2017) [] []
  4. Therapeutische rollen van curcumine: lessen die zijn getrokken uit klinische onderzoeken. (Toegankelijk 2/21/2018) []
  5. Geheugen en hersen Amyloïde en tau-effecten van een biologisch beschikbare vorm van curcumine bij niet-demente volwassenen: een dubbelblinde, placebo-gecontroleerde trial van 18 maanden. The American Journal of Geriatric Psychiatry. (Bezocht op 14-2-2018)[]
  6. Wat veroorzaakt botverlies? MedlinePlus. (Betreden 07/11/2018) [] [] []
  7. Verouderingsveranderingen in de botten - spieren - gewrichten. MedlinePlus. (Bezocht 07/11/2018)[] []
  8. Calcium en vitamine D: belangrijk voor elke leeftijd. National Institutes of Health. (Betreden 07/11/2018) [] []
  9. Het effect van vitamine D op calciumabsorptie bij oudere vrouwen. The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism. (Betreden 07/11/2018) []
  10. Vitamine D-factsheet voor gezondheidswerkers. National Institutes of Health. (Betreden 07/11/2018) [] []
  11. Vitamine D-tekort stijgt in de VS, zegt de studie. Wetenschappelijke Amerikaan. (Betreden 07/11/2018) []
  12. Anderson, David. (2017). Tijd om Vitamine D-richtlijnen te veranderen? William Reed Business Media.(Bezocht op 7-3-2018) []
  13. Magnesium-informatieblad voor gezondheidswerkers. National Institutes of Health. (Betreden 07/11/2018) [] [] []
  14. Magnesium and the Brain: The Original Chill Pill. Psychologie vandaag. (Betreden 07/11/2018) []
  15. Omega-3-suppletie kan 12,6 miljard euro per jaar aan uitgaven voor hart-en vaatziekten besparen. NutraIngredients. (Betreden 07/11/2018) []
  16. 17 Op wetenschap gebaseerde voordelen van omega-3 vetzuren. Healthline. (Betreden 07/12/2018) [] [] [] [] [] []
  17. Waarom is vitamine B-complex belangrijk en waar haal ik het vandaan? Healthline. (Betreden 07/12/2018) []
  18. Supplementen om te nemen in je 50s, 60s en 70s. AARP. (Betreden 07/12/2018) []
  19. Vitamine B12-gegevensblad voor gezondheidswerkers. National Institutes of Health. (Betreden 07/12/2018) []
  20. Glucosaminesulfaat. MedlinePlus.(Bezocht 04/05/2018) []
  21. Glucosamine hydrochloride. MedlinePlus. (Betreden op 04/09/2018) []
  22. 11 supplementen voor de menopauze. WebMD. (Betreden 07/12/2018) []
  23. Black Cohosh. WebMD. (Betreden 07/12/2018) [] []

Laat een antwoord achter

Hoofdmenu

voorkeuren

  • Valuta
  • Taal
  • Levering Land
Hoofdmenu

Internationale sites