Het belang van een gezond hart: een gids voor een betere levensstijl

Leestijd: 2 notulen
Het belang van een gezond hart: een gids voor een betere levensstijl

Zorgen voor je gezondheid is cruciaal om te genieten van een gelukkig, actief en bevredigend leven. Je goede gezondheid houdt je in leven en je hart is het orgaan dat centraal staat in je bestaan. Met dit in gedachten is het tijd om alles te beginnen wat je kunt om je hart gelukkig te houden en in staat om je effectief te ondersteunen.

Voordat u begint met het wijzigen van uw dieet ten goede en de planning van de tijd om te trainen in de week, moet u prioriteit geven aan het opgeven van slechte gewoonten. Deze omvatten roken, alcohol drinken en vertrouwen op fastfood voor emotioneel comfort.

Krijg de vitaminen die u nodig hebt

Vitaminegebreken kunnen ervoor zorgen dat je je traag, knorrig en zwak voelt. Dit zijn allemaal toestanden die kunnen voorkomen dat je de energie hebt om te koken in plaats van afhaalmaaltijden te bestellen en om van de bank af te stappen en naar de sportschool te gaan. Begin met het nemen van supplementen die je lichaam voeden met de nodige voorraden ijzer (voor vermoeidheid en bloedarmoede), bijvoorbeeld, evenals vitamine D, vitamine C, magnesium en calcium.

Cholesterol onder controle

hoog cholesterol wordt vaak veroorzaakt door een slecht voedingspatroon en verzadigde vetten zoals die worden aangetroffen in dierlijke producten, rood vlees en volle melkproducten. Het betekent dat uw bloed overmatige hoeveelheden lipiden (vetten) bevat en deze kunnen van invloed zijn op hoe goed uw hart kan functioneren.

Vermindering van uw inname van rood vlees is uiterst gunstig advies, en er lijkt zeer weinig of geen positief effect te zijn op het eten van rood vlees. Je kunt overvloedige eiwitten consumeren, zoals eieren, kipfilet, noten en zaden, peulvruchten en bonen en volkorengranen.

Krijg je bloedpompen

Een sedentaire levensstijl hangt samen met verschillende gezondheidsklachten. Zonder een juiste en consistente oefening, neemt je kans op het ontwikkelen van coronaire hartziekten aanzienlijk toe. Inactiviteit is gekoppeld aan verheven cholesterol niveaus en hoge bloeddruk, waarbij de laatste een belangrijke oorzaak van beroertes is.

Degenen die niet regelmatig trainen, hebben veel meer kans op overgewicht of obesitas, en van overgewicht wordt gedacht dat ze uw kans op een hoge bloedsuikerspiegel, bepaalde vormen van kanker en hartaandoeningen vergroten.

Het is belangrijk dat je sedentair gedrag kunt herkennen en er iets aan kunt doen voordat het te laat is. Niet genoeg bewegen en inactief zijn kan rampzalig zijn voor je gezondheid, dus zorg ervoor dat je elke dag minstens dertig minuten aan lichaamsbeweging krijgt. Dit kan zijn in de vorm van low-impact sporten zoals fietsen, zwemmen en wandelen, of buiten spelen met je kinderen of hond, of zelfs grondig schoonmaken van het huis.

Omgaan met stress

Verhoogde niveaus van spanning kan zijn tol eisen voor je hartgezondheid, daarom is het zo belangrijk om na een lange dag te ontspannen, je borst los te laten, diep te ademen en een vroege nachtrust te krijgen. Concentreer u op het vermijden van alcohol om van de stress af te komen, want dit kan nadelige gevolgen hebben voor uw hart, uw slaaproutine en cognitieve functie.

Laat een antwoord achter

Hoofdmenu

voorkeuren

  • Valuta
  • Taal
  • Levering Land
Hoofdmenu

Internationale sites