Top 16 vitaminen en supplementen voor mannen in de dertig en mannen boven de 40

Leestijd: 13 notulen
Top 16 vitaminen en supplementen voor mannen in de dertig en mannen boven de 40

Tussen je jaren dertig en veertig kom je waarschijnlijk veel goede dingen tegen, waaronder een meer gevestigde carrière, sterkere relaties en misschien ben je zelfs met een gezin begonnen. Maar je hebt waarschijnlijk ook enkele veranderingen in je lichaam opgemerkt.

Samen met de spanning van een carrière, jonglerende verantwoordelijkheden en algemene 'volwassenheid', kunnen tekenen van veroudering zichtbaar worden en als ze dat nog niet hebben, zullen ze dat waarschijnlijk binnenkort doen. Daarom is nu voor jezelf zorgen belangrijker dan ooit, hoe druk je het ook hebt. Hier zijn onze top 16 vitamines en supplementen voor mannen tussen 30 en 40 jaar om je op weg te helpen!

Vitaminen & supplementen voor mannen boven de 30

Als je eenmaal de grote drie bent gepasseerd, realiseer je je al snel dat er enige waarheid is over het gejammer dat je over ouder worden hebt gehoord. Uw kilometerstand kan variëren, maar meestal na het bereiken van uw 30s, kan het verliezen van een beetje slapen op een avond u dagenlang moe doen lijken en andere verrassingen verschijnen ook.

Enkele van de grootste klachten van mannen in hun jaren 30 (en ook 40!) Omvatten verminderde energie en uithoudingsvermogen, verminderde flexibiliteit, gewichtstoename, spierverlies en meer hersteltijd na de training. Hier zijn enkele supplementen die kunnen helpen.

# 1 Whole Food Multivitamine

Kippenvleugels of gegrilde kipsalade? Pizza of zalm? Elke dag worden we geconfronteerd met moeilijke keuzes, en hoewel we weten dat het het beste is om zoveel mogelijk essentiële voedingsstoffen uit echte voedselbronnen te halen, werkt het soms gewoon niet zo. Supplementen zijn geen vervanging voor gezond eten, maar een multivitamine uit echte voedselbronnen zou het eerste ding op je supplementlijst moeten zijn om je te helpen de leemtes in je dieet te vullen.

Proberen Swanson Whole Food Multivitamine om je basissen te bedekken met 21 essentiële voedingsstoffen plus een drietal kruiden om te bestrijden spanning, ondersteunt de gezondheid van blaas en prostaat en bevordert het algehele welzijn.

# 2 Pure Energy Herbal Formula

Valt de middag je iets harder dan vroeger? We voelen je. Maar er is niets ergers dan je derde kop koffie te puffen of een zoete snack te halen, om je een tijdje zenuwachtig te voelen en dan weer uit te sluipen.

Wat je eet speelt een grote rol in het op peil houden van je energieniveau, en dat geldt ook voor goede slaap, maar als je zo nu en dan een helpende hand nodig hebt, grijp dan niet gewoon naar een andere beker. Er is een betere manier en de wetenschap is hier om het te bewijzen!

Swanson Ultra Pure Energy is een unieke combinatie van drie, door de wetenschap ondersteunde ingrediënten om je gedurende de dag op topniveau te laten presteren. Deze kruidenmix bevat de spanning-stimulerend adaptief rhodiola rosea-stimulerend middel, waarvan is aangetoond dat het helpt om lichaam en geest te beschermen tegen de effecten van spanning. [1]

Het bevat ook het aminozuur L-Theanine, dat een gevoel van kalme alertheid bevordert en helpt bij het concentreren, terwijl het de stimulerende effecten van cafeïne verzacht, aangevuld met precies de juiste hoeveelheid cafeïne (ongeveer hetzelfde als een kop koffie) afkomstig van groen theeblad en groene koffieboon, beide bronnen van antioxidante fytonutriënten. [2]

Pure Science Herbal Formules voor gezondheid

# 3 Omega-3 vetzuren voor de gezondheid van hart en hersenen

Volgens de National Institutes of Health, Amerika heeft een liefdesrelatie met omega-3-supplementen. Vanaf de laatste peilingen gebruikten 18,8 miljoen volwassenen een of andere vorm van omega-3-supplementen. [3] Onze primaire bron van die omegas? Visoliesupplementen! Hoewel dat een uitstekende keuze is en al tientallen jaren populair is, is dit niet uw enige optie.

Als het gaat om omega-3-vetzuursupplementen, heb je nu veel keuzes. Als je een wilt veganistisch omega-3 vetzuursupplement je kunt het krijgen van onze innovatieve, prijswinnende Plantbasis Omega-3 formule, die 2018 Omega-3 product van het jaar werd genoemd NutraIngrediënten VS. Krillolie is een andere geweldige optie, en de omega-3 vetzuren van krill-olie supplementen kan gemakkelijker door het lichaam worden opgenomen dan visolie. [4]

Pompoenzaadolieis ook een geweldige bron van essentiële vetzuren voor mannen omdat het u de voordelen van omega-3 en omega-6-vetzuren biedt, samen met ondersteuning voor de gezondheid van de prostaat. [5]

Hoe u ervoor kiest om uw dagelijkse omega-3's te krijgen, is niet zo belangrijk als ervoor zorgen dat u ze krijgt, omdat het essentiële voedingsstoffen voor uw hart en gezondheid van de hersenen, plus ze helpen ook de huid, gewrichten en meer. [6]

2018 Omega-3 product van het jaar

# 4 Probiotica voor de gezondheid van de spijsvertering en het immuunsysteem

Spijsvertering is de kern van uw algehele welzijn. Je maag-darmkanaal (GI) is waar uw lichaam de voedingsstoffen opneemt die u nodig hebt om gezond te blijven, en uw darmgezondheid nauw verbonden is met uw immuunfunctie. [7] Het loont dus om dingen soepel te laten verlopen en probiotica kunnen helpen.

Probiotica helpen de goede bacteriën in uw te voeden GI traktaat, het uitbalanceren van dingen om de spijsvertering te ondersteunen, waardoor je je over het algemeen beter gaat voelen. Maar probiotica zijn niet iets dat je van tijd tot tijd neemt wanneer je maag zich storend voelt. Het cultiveren van een betere spijsvertering met probiotica moet een onderdeel zijn van uw dagelijkse voedingsroutine voor optimaal welzijn. Probeer onze Probiotisch voor de gezondheid van de spijsvertering en voel het verschil voor jezelf!

# 5 Calcium en vitamine D voor sterke botten en meer

Als je er geen genoeg van krijgt calcium en vitamine D uit je dagelijkse multivitaminen- en voedselbronnen, zet deze essenties bovenaan je lijst en neem ze samen omdat calcium behoefte aan vitamine D volledig worden geabsorbeerd. [8], [9]

In je dertiger jaren denk je misschien niet veel aan de gezondheid van de botten, maar dat zou je zeker moeten doen - je zult jezelf er later voor bedanken! De voedingsbeslissingen die u nu neemt, zijn van invloed op uw gezondheid op de lange termijn, en dat geldt vooral als het gaat om de gezondheid van de botten.

Je houden calcium niveaus omhoog now kunnen helpen om je botten sterker te houden naarmate je ouder wordt, en er zijn andere voordelen van het nemen van een calcium en vitamine D ook, inclusief hartgezondheid en spier- en zenuwfunctie. [9]

Haal de gecombineerde voordelen van deze twee essentiële voedingsstoffen binnen Coral Calcium Complex met vitamine D.

# 6 Proteïne voor gezonde spieren

Denk je dat je alleen eiwitten nodig hebt als je gewichten optilt? Niet waar! Eiwit helpt weefsels te behouden, te herstellen en te verzorgen, en dat is een noodzakelijk proces, of u nu uw dag op een sportschool of op kantoor hebt doorgebracht. [10] Plus, eiwit is verzadigender en houdt je langer vol en energieker dan koolhydraten. [10]

Het lastige aan proteïne is dat je lichaam het niet van dag tot dag bewaart, net als sommige andere voedingsstoffen, zodat het het later kan gebruiken. [10] Zorg dus dat je elke dag voldoende eiwitten binnenkrijgt. Overweeg uw dag te beginnen met een eiwitrijk ontbijt, of dat nu het eten van proteïnerijk voedsel is of het hebben van een eiwitshake tijdens de deur.

Je kunt het ook houden eiwit poeder bij de hand om je tussen de maaltijden te houden of om je meer energie te geven tijdens de middag.

# 7 MSM voor Oefenterugwinning en gewrichten

Weet je nog wanneer je zaterdag een voetbalwedstrijd kon spelen en de volgende dag zonder aarzeling de hele dag opnieuw kunt doen? Als je het gevoel hebt dat het meer tijd voor je kost om te herstellen tussen de trainingen in je jaren '30 dan vroeger, ben je absoluut niet de enige.

Zware oefeningen veroorzaken een verhoogde oxidatie spanning en spierschade en het kost het lichaam tijd om daar bovenop te komen. [11] Onderzoek toont aan dat de antioxidant en andere gunstige effecten van methylsulfonylmethane (MSM), een populair ingrediënt in veel gezamenlijke voedingssupplementen, kan u helpen sneller herstellen van trainingen. [11]

MSM wordt soms ook ingenomen voor de gezondheid van haar en de huid, omdat het keratinevorming ondersteunt, wat nodig is voor sterk, gezond haar en nagels. [11], [12]

# 8 Magnesium voor stress en slaap

Magnesium is een mineraal dat vaak over het hoofd wordt gezien in onze voeding, wat een probleem is dat wordt verergerd door verlaagde magnesiumgehalten in de bodem die voedselgewassen voeden. [13] Je lichaam heeft magnesium nodig voor honderden vitale processen en lage hoeveelheden magnesium zijn moeilijk te herkennen omdat tekenen van laag magnesium gemakkelijk voor iets anders worden aangezien, zoals moe voelen, gestrest zijn, angstig zijn of moeite hebben met slapen. [14]

Magnesium speelt een rol bij het functioneren van onze spieren, zenuwen en neurotransmitters, onze spanning reactie, het transport van calcium en kalium door celwanden en nog veel meer. [15] En als we gestrest raken, verspillen onze lichamen magnesium. [16]

Na het aanvullen met magnesium melden veel mensen dat ze zich minder gestresst, rustiger en beter in het algemeen beter voelen. [17] Probeer het zelf in onze suppletie magnesium drank Mellow Mag, die verkrijgbaar is in sinaasappel- en frambozensmaken.

Vitaminen & supplementen voor mannen boven de 40

In je veertiger jaren heeft je lichaam veel van dezelfde kernvoedingsstoffen nodig als in je dertiger jaren, maar sinds je lichaam verandert met elk voorbijgaand decennium, kunnen er nieuwe wellnessuitdagingen ontstaan in je 40s die je kunt ondersteunen met gerichte voeding. Hieronder hebben we enkele van onze beste supplementen voor mannen ouder dan 40 vermeld.

# 9 Ashwagandha voor seksuele gezondheid en stress

Heb je gehoord over de krachtige voordelen van adaptogens? Adaptogene kruiden zijn een speciale categorie kruiden waarvan bekend is dat ze de fysieke en mentale effecten van bestrijden spanningen een van de meest populaire adaptogene kruiden die er zijn ashwagandha, helpt ook handig bij de seksuele gezondheid van mannen.[1], [18]

Ashwagandha is een eeuwenoud kruid dat wordt gebruikt voor gezondheid en welzijn. In feite is het een van de belangrijkste kruiden in Ayurveda en het heeft vele, in de tijd geteste toepassingen. [19] Onderzoek heeft aangetoond dat gestresste volwassenen die aanvullen met ashwagandha kan een vermindering van cortisolwaarden van 30% vertonen. [19]

Cortisol is een spanning hormoon dat het vecht- of vluchtgedrag van uw lichaam voedt en het speelt een rol bij alles, van hoe uw lichaam koolhydraten, vetten en eiwitten gebruikt in uw slaap / waakcycli. [20] Te veel cortisol als gevolg van langdurige spanning kan "bijna alle processen van uw lichaam" verstoren, volgens de export. [21] Dat omvat ook een negatieve invloed hebben op de seksuele gezondheid en het slaappatroon van mannen. [22]

Probeer het in Swanson Premium Ashwagandha, die een gevoel van rust en ontspanning bevordert en tegelijkertijd een gezonde, natuurlijke respons op de dag draagt spanning en het verbeteren van mentale en fysieke duidelijkheid.

# 10 CoQ10 voor Heart Health & Energy

Co-enzym Q10 (CoQ10) is een essentiële voedingsstof die door onze cellen wordt gebruikt voor het omzetten van voedsel in de energie die nodig is voor groei en het ondersteunen van de gezondheid. [23] Onderzoekers zeggen dat CoQ10 aanzienlijke voordelen kan bieden voor de cardiovasculaire gezondheid, en studies hebben lage niveaus van CoQ10 gekoppeld aan een verhoogd risico op bezorgdheid over de gezondheid van het hart. [24]

De voordelen van CoQ10 kunnen te maken hebben met het vermogen om gezonde bloedlipideniveaus te behouden en een gezonde bloeddruk te ondersteunen die al binnen het normale bereik ligt. [24] CoQ10 kan ook helpen bij enkele van de bijwerkingen van het nemen van statines. [24]

Hoewel onze lichamen natuurlijk een beetje CoQ10 produceren, begint onze natuurlijke productie van CoQ10 in onze 20s af te nemen en die achteruitgang gaat door gedurende het hele leven. [24] Tegen de tijd dat we onze 40s bereiken, hebben we misschien een beetje extra hulp nodig om onze niveaus te houden om een optimaal welzijn te behouden.

Geef je CoQ10-levels een boost met Swanson Ultra CoQ10 om de cellulaire energieproductie en fysieke prestaties te verbeteren terwijl het een gezond hart ondersteunt.

# 11 Selenium voor vitaliteit

Selenium is een spoormineraal en antioxidant dat nodig is voor veel natuurlijke processen. Lage niveaus van selenium zijn in verband gebracht met veel gezondheidsproblemen die ouder wordende mannen treffen, waaronder problemen met prostaatgezondheid, en cardiovasculaire en cognitieve Gezondheid. [25]

Aangezien ons seleniumgehalte van nature afneemt met de leeftijd, kan het innemen van een seleniumsupplement een goed idee zijn om uw gezondheid te helpen behouden. [25] De Food and Nutrition Board (FNB) beveelt aan dat volwassen mannen elke dag minstens 55 mcg selenium krijgen. [25] Als je niet genoeg selenium krijgt van je dagelijkse dieet, probeer het dan Swanson Ultra SeMSC Selenium, dat dezelfde vorm van selenium bevat als knoflook, broccoli en spruiten.

# 12 Saw Palmetto voor prostaat- en urineweggezondheid

Misschien heb je nog geen veranderingen in de gezondheid van de urinewegen of prostaat gezien, maar je moet niet wachten tot er problemen optreden voordat je nadenkt over dit belangrijke gezondheidsgebied voor mannen.

Prostaatveranderingen zijn een feit voor mannen als ze ouder worden. Beginnend al vanaf midden twintig, wordt uw prostaat langzaam groter als normaal onderdeel van veroudering. [26] En tegen de tijd dat u uw 50 -er jaren bereikt, kan dit een verandering in plasfrequentie en comfort tot gevolg hebben. [26]

Jullie 40's zijn echt een goed moment om stappen te ondernemen om je prostaat van tevoren te beschermen en zagen dat palmetto een van de meest voorkomende supplementen is die mannen nemen om de gezondheid van prostaat en urine te ondersteunen. [27] Krijg een voorsprong op uw prostaatgezondheid met Swanson Premium zaagpalm.

# 13 Antioxidant Alpha Lipoic Acid (ALA)

Alfaliponzuur (ALA) is een vitaliteitsverhogend vetzuur dat vaak wordt aangeduid als de 'universele antioxidant'. [28] Je kunt het krijgen in sommige voedingsmiddelen zoals rood vlees, lever, biergist en in kleinere hoeveelheden in sommige groenten en fruit, maar westerse diëten bieden over het algemeen niet genoeg ALA om echt nuttig te zijn.[29]

ALA is gunstig omdat het helpt bij het regenereren van andere antioxidanten, waaronder vitamine C, E en glutathion. Het ondersteunt ook de gezondheid van hart en lever, het energiemetabolisme en de gezondheid van de huid, die allemaal zorgwekkend zijn naarmate we ouder worden. [29] Onderzoekers hebben ook ALA onderzocht vanwege de potentiële voordelen ervan voor zenuwen, gewicht, visie en meer. [29]

Krijg ondersteuning voor je meest levendige zelf met een superieure bron van ALA uit Swanson Ultra R-Fraction Alpha Lipoic Acid - Double Strength, met een 50-50 racemisch mengsel van R- en S-isomeren om u de voordelen van alfaliponzuur te geven met een verhoogde stabiliteit van het supplement.

# 14 B-vitaminen voor energie, stress en meer

Energizing spanning-verbrandende B-vitamines zijn essentieel voor het handhaven van veel gebieden van gezondheid. Ze helpen het voedsel dat u eet om te zetten in brandstof die uw lichaam kan gebruiken, en elk van hen ondersteunt uw gezondheid op een andere, maar vitale manier. [30]Ze zijn allemaal belangrijk, maar vitamine B12 kan vooral nuttig zijn voor ondersteuning cognitieve gezondheid als je ouder wordt. [30]

Ook kunnen B-vitaminen helpen om dag in dag uit te bestrijden spanning, en sindsdien spanning put uw lichaam uit van bepaalde B-vitaminen (en vitamine C) elke dag je winkels aanvullen is een goed idee. [31]

Zorg er dus voor dat u uw multivitaminenetiket controleert en zorg ervoor dat u het volledige spectrum van ondersteunende B-vitamines krijgt.

# 15 Collageen voor huidveroudering

Zie je een paar tekenen van veroudering op je huid verschijnen? Naarmate we ouder worden verliest onze huid collageen en dat speelt een grote rol bij het verschijnen van veroudering. Collageen is een complex eiwit dat 19 verschillende aminozuren bevat. Het is een onderdeel van de huid, botten, spieren en bindweefsels en biedt sterkte en structuur voor uw lichaam. [32], [33]

Je huid opvullen met collageen is niet zo eenvoudig als het gewoon innemen, maar collageensupplementen kunnen je zelfs helpen om je levendigheid terug te krijgen. Onderzoek heeft aangetoond dat suppletie met 2,5-5 gram collageen per dag gedurende 8 weken de elasticiteit van de huid verbeterde, en het kan ook de productie van andere eiwitten bevorderen, zoals elastine en fibrillarin, die de structuur van uw huid ondersteunen.[32]

En als bonus kan collageen je gewrichten gezond houden! [32] Onderzoekers geloven dat supplementair collageen kan accumuleren in kraakbeen en gezamenlijke weefsels kan stimuleren om collageen te maken.

Collageenpoeder is een goede supplementoptie vanwege de flexibiliteit in zowel gebruik als dosering. Je kunt het in water, sap of een smoothie mengen en het zelfs in sommige recepten gebruiken.

# 16 Glucosamine sulfaat voor gezonde gewrichten

Over uw gewrichten gezond praten, dit is een ander gezondheidsgebied waarin u niet wilt wachten tot een probleem begint voordat u erover nadenkt. Een voorsprong op de gezondheid krijgen lang voordat ze ongemak veroorzaken, zullen u flexibel en mobiel houden naarmate u ouder wordt. [34] Plus, er zijn enkele manieren waarop glucosaminesupplementen u nu kunnen helpen, waaronder ondersteuning voor gewrichtscomfort tijdens het sporten.

Gezamenlijke gezondheidsproblemen zijn vaak gerelateerd aan de natuurlijke afbraak van kraakbeen in de gewrichten na verloop van tijd. [35] Het is belangrijk om vroegtijdig maatregelen te nemen om dat proces te vertragen voordat het een probleem wordt. Glucosamine is een van de meest populaire voedingsstoffen voor gezamenlijke zorg en er zijn veel studies uitgevoerd naar de voordelen ervan. [34], [35] Experts zeggen dat het kan helpen die natuurlijke afbraak van kraakbeen te vertragen wanneer het gedurende langere tijd wordt ingenomen, waardoor het een uitstekende keuze is om een voorsprong te nemen op gezamenlijke zorg.

Glucosaminesulfaat is bijna altijd afkomstig van schaaldieren, dus als je een schelpdier hebt allergie, lees uw glucosamine-productlabels zorgvuldig. Kies voor een schelpdiervrij glucosaminesupplement, zoals Swanson Ultra Glucosamine, Chondroïtine en MSM met hyal-gewricht in plaats daarvan.

Uw reis naar gezondheid op elk tijdperk

Slim zijn over voeding en jezelf bewust zijn van wat je lichaam nodig heeft, is een geweldige eerste stap naar gezond ouder worden, maar het is niet de enige stap. Zorg ervoor dat u elke dag beter voor uw lichaam en geest zorgt door manieren te vinden om actief te zijn, zodat u uw lichaam sterk en flexibel houdt en uw dieet zo vaak mogelijk richt op echt voedsel.

En meld je aan voorSwanson Gezondheids-e-mails, zodat u als eerste op de hoogte bent van nieuwe wellnessresources, innovatieve producten en waardevolle promoties.

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Voetnoten & Referenties

  1. Effecten van Adaptogenen op het centrale zenuwstelsel en de moleculaire mechanismen geassocieerd met hun stress-beschermende activiteit. US National Library of Medicine.(Bezocht 07/23/2018) [] []
  2. Theanine: kalmte in een pil? Berkeley Wellness. (Betreden 07/23/2018) []
  3. Meest gebruikte natuurlijke producten. Nationaal centrum voor complementaire en integratieve gezondheid. (Betreden 07/23/2018) []
  4. De gezondheidsvoordelen van Krill-olie versus visolie. Universiteit van Washington. (Toegankelijk 1/29/2018) []
  5. De gezondheidsvoordelen van Pumpkin Seed Oil. Healthline. (Toegankelijk 06/14/2018) []
  6. 17 Op wetenschap gebaseerde voordelen van omega-3 vetzuren. Healthline. (Betreden 07/24/2018) []
  7. Darm microben nauw verbonden met een goede immuunfunctie, andere gezondheidsproblemen. ScienceDaily. (Betreden 07/24/2018) []
  8. Vitamine D-factsheet voor gezondheidswerkers. National Institutes of Health. (Betreden 07/24/2018) []
  9. Calcium- en calciumsupplementen: het bereiken van de juiste balans. Mayo Clinic. (Betreden 07/24/2018) [] []
  10. De voordelen van proteïne. WebMD. (Betreden 07/24/2018) [] [] []
  11. Invloed van methylsulfonylmethaan op markers van herstel en prestaties bij gezonde mannen: een pilootstudie. PubMed. (Betreden 07/24/2018) [] [] []
  12. MSM (methylsulfonylmethaan). WebMD. (Betreden 07/24/2018) []
  13. Magnesium in planten: een urgent probleem. ScienceDirect.(Bezocht 07/24/2018) []
  14. Magnesium - Hoe het je slaap beïnvloedt. De slaapbevorderende, stressverlagende, ziektebeschermende kracht van deze essentiële. Psychologie vandaag. (Betreden 07/23/2018) []
  15. Magnesium-informatieblad voor gezondheidswerkers. National Institutes of Health. (Betreden 07/24/2018) []
  16. Magnesium and the Brain: The Original Chill Pill. Psychologie vandaag. [[Toegankelijk 07/24/2018) []
  17. Nam Magnesium, voel alles sprankelend. Forumbesprekingen van gebruikers van Magnesium. (Betreden: 07/19/2018) []
  18. Kruiden, vitaminen en supplementen voor testosteron. Healthline. (Betreden 07/24/2018) []
  19. 12 Bewezen Ashwagandha-voordelen. Healthline. (Betreden 07/24/2018) [] []
  20. Wat is Cortisol. WebMD. (Betreden 07/24/2018) []
  21. Chronische stress brengt uw gezondheid in gevaar. Mayo Clinic. (Betreden 07/24/2018) []
  22. De relatie tussen serum- en speekselcortisolspiegels tot mannelijke seksuele disfunctie zoals gemeten door de International Index of Erectile Function. US National Library of Medicine. (Betreden 07/24/2018) []
  23. Co-enzym Q10 (CoQ10): in diepte. National Institutes of Health. (Toegankelijk 1/5/2018) []
  24. CoQ10: Wat zijn de hartgezondheidsvoordelen? Cleveland HeartLab. (Betreden 07/23/2018) [] [] [] []
  25. Selenium-informatieblad voor gezondheidswerkers. National Institutes of Health. (Betreden 07/24/2018) [] [] []
  26. Je prostaat boven de 40. WebMD. (Betreden 07/24/2018) [] []
  27. Vetzuur en fytosterolgehalte van commerciële Saw Palmetto-supplementen. US National Library of Medicine. (Toegankelijk 06/14/2018) []
  28. Alfa-liponzuur. University of Michigan Medicine. (07/17/2018) []
  29. Alfa-liponzuur als voedingssupplement: moleculaire mechanismen en therapeutisch potentieel. US National Library of Medicine. (07/17/2018) [] [] []
  30. De symptomen van een vitamine B-tekort. Healthline. (Betreden 07/24/2018) [] []
  31. Vermindering van beroepsstress met een B-vitaminegerichte interventie: een gerandomiseerde klinische studie: studieprotocol. PubMed. (Betreden 07/24/2018) []
  32. Collageen voordelen. Healthline.(Bezocht 07/24/2018) [] [] []
  33. Collageen: wat is het en wat wordt het gebruikt? (Betreden 07/24/2018) []
  34. 5 beste manieren om uw gewrichten te beschermen. Cleveland Clinic.(Bezocht 07/24/2018) [] []
  35. Glucosamine: moet ik het proberen? Medisch nieuws vandaag. (Betreden met 2/26/2018) [] []

Laat een antwoord achter

Hoofdmenu

voorkeuren

  • Valuta
  • Taal
  • Levering Land
Hoofdmenu

Internationale sites