Vergeet de resoluties: word gezonder voor het leven

Leestijd: 4 notulen
Vergeet de resoluties: word gezonder voor het leven

Ik vind het heerlijk om gezond te zijn, of op zijn minst elke dag te proberen, en word erg enthousiast wanneer mensen hun gezondheid goedkeuren. In feite, volgens Google-zoekgegevens en een recente Maristenpeiling,Be a Better Person, Lose Weighten Get Healthyblijven topresoluties zijn, meestal verslaan Get Organised, Travel en Read More in de afgelopen paar jaar. Ik heb bijna 30 jaar in de gezondheids- en welzijnsindustrie doorgebracht en producten ontwikkeld om mensen te helpen tijdens hun wellnessreizen, dus natuurlijk houd ik van het voortdurende besluit om gezonder te worden en beter te worden.

Als je het gevoel hebt dat je geen goede oplossing kunt vinden, ben je niet de enige. Een recent rapport van Amerikaans nieuws laat zien dat nu ongeveer 80% van onze resoluties faalt, en vrijdag zijn de dagen waarop we waarschijnlijk stoppen. Dat betekent dat slechts 2 van de 10 van ons het over 30 dagen in het nieuwe jaar haalt. Dat zijn zware kansen! Maar hier is hoe je die sleur vermijdt of eruit komt als je er nu bent - doe geen extreme verplichtingen. Extremen zijn moeilijk te houden, dus doe in plaats daarvan elke dag iets kleins voor jezelf en zorg ervoor dat je deze kleine overwinningen viert. Door kleine intenties te maken en de dagelijkse chaos van het leven te omarmen, kunnen we ons uiteindelijk richten op gezonder worden voor het leven.

Kleine bedoelingen, geen extreme toezeggingen

In plaats van extreme verplichtingen en grote voornemens, stel je voor dat je kleine dagelijkse bedoelingen maakt. Ik ga helemaal over het introduceren van deze kleine, dagelijkse gewoonten in mijn eigen leven en het wegwerken van verheven of grote voornemens. Volgens BJ Fogg, een gedragspsycholoog aan Stanford University kleine gewoonten met beloningen zijn de sleutel tot het creëren van gedragsverandering op de lange termijn. [1]Dus als u nog nooit in uw leven bent gaan hardlopen, in plaats van vijf dagen per week te gaan hardlopen, besluit u om gewoon uw hardloopschoenen aan te trekken en eenmaal per week naar uw voordeur te lopen. De kans is groot dat je naar buiten loopt en misschien zelfs een wandeling rond het blok maakt. Daarna kan het zijn dat je een paar blokken per week loopt of rent. doel en blijf dan hangen. En we moeten die kleine keuzes vieren die we elke dag maken. Kijk naar de dag en je keuzes in kleinere brokken. Ik geniet 's middags van een paar stukjes chocolade - wie kan de traktatiepot op kantoor weerstaan? Maar ik geniet ook van yoga of de trap op dezelfde dag. Dus, sla jezelf niet in elkaar voor dat ene stuk chocolade. Breng die keuze in evenwicht met het nemen van de trap naar een vergadering, het eten van een gezond diner of het vieren van het feit dat je die ochtend yoga hebt bereikt. Laten we, in plaats van na te denken over alle tekortkomingen wanneer we naar bed gaan, die kleine overwinningen vieren en vriendelijk zijn voor onszelf.

Embrace the Chaos

Waarom de chaos omarmen? Er is geen mogelijkheid omheen. Het leven gooit veel op onze manier, en het is belangrijk om flexibel te blijven en onze kleine prestaties te vieren om ons vooruit te helpen. Het helpt als we onze grotere doelen in het achterhoofd houden, ons realiseren dat er meer dan één manier is om die doelen te bereiken, en we begrijpen dat de enige tijdlijn waar we ons bevinden de onze is. Elke kleine stap die we zetten, geeft ons een impuls en deze kleine verschuiving in de denkwijze kan een hernieuwd perspectief op het stellen van doelen brengen.

Zoveel resoluties lijken te draaien om dingen die we niet per se willen doen of besloten hebben om onszelf te ontkennen, in plaats van ons te concentreren op positieve gewoonten die we aan onze levens kunnen toevoegen om onze doelen te bereiken. Het is moeilijk om een positieve houding te hebben als je hypergericht bent met wat je elimineert. Aan het begin van elk jaar stel ik me voor dat ik de chaos omarm van wat er gaat komen, op zoek naar de dingen die ik kan doen om me te helpen elke dag te verbeteren die realistisch in de gekte van mijn leven zal passen. Bovendien toont onderzoek aan dat veerkracht wordt opgebouwd door in uitdagende situaties te werken, problemen te beoordelen vanuit meer optimistische perspectieven, die u kunnen helpen de resultaten positiever te bekijken en uw tevredenheid met het leven te vergroten. [2] En als het gaat om geluk en tevredenheid met het leven, zijn positieve emoties erg belangrijk omdat ze een 'krachtige bron van groei en verandering' zijn. [2]

Hoe we de uitdagingen, beperkingen en algehele gekte van onze moderne levens het hoofd moeten bieden. We kunnen onszelf helpen door positief te zijn en de chaos te omarmen, en door realistische manieren te werken om blijvende, gezonde veranderingen voor het leven te maken.

Krijg gezonder voor het leven

Zelfs in de komende paar minuten zou je iets kleins en haalbaars voor je gezondheid kunnen doen en je inspanningen vieren, zoals een glas water drinken of stiekem wat strekken. Uiteindelijk zullen die kleine veranderingen positieve gewoonten worden. Ze creëren een momentum om u te helpen meer succesvol te zijn in het bereiken van uw doelen tot ver na de eerste 30 dagen van het jaar.

We zijn allemaal op onze eigen wellness-reizen, die kan worden gevuld met onverwachte hobbels en omwegen langs de weg. We nemen allemaal een paar stappen naar voren en naar achteren elke dag. Het is zo belangrijk om de reis te vieren waarop we ons bevinden en ons te realiseren dat we ons best doen om te doen wat goed voor ons is. Als we elke dag kleine, opzettelijke stappen nemen met positieve gedachten en empathie voor onszelf, zullen we die kleine, gezonde gewoonten eerder onderdeel maken van onze gewone wellnessroutines. Dus, vier je reis en bereidheid om te blijven proberen - en weet dat ik bij je ben, ook proberend en feestvierend.

Wat zijn je kleine bedoelingen voor dit jaar? Hoe ga je je kleine overwinningen vieren? Door af te zien van extreme verplichtingen, kleine intenties vast te stellen en de chaos te omarmen, kunt u de manier waarop u over resoluties denkt opnieuw vormgeven en weet u dat u uw best doet om gezonder te worden gedurende het hele jaar.

* Deze verklaringen zijn niet geëvalueerd door de Food and Drug Administration. Deze producten zijn niet bedoeld om een ziekte te diagnosticeren, behandelen, genezen of voorkomen.

Voetnoten & Referenties

  1. Vergeet Big Change, begin met Tiny Habit: BJ Fogg Tedx Fremont. []
  2. Geluk onverpakt: positieve emoties Verhoogt de tevredenheid van het leven door veerkracht te creëren. Emotion (Washington, DC), 9 (3), 361-368. [] []

Laat een antwoord achter

Hoofdmenu

voorkeuren

  • Valuta
  • Taal
  • Levering Land
Hoofdmenu

Internationale sites