Top 10 vitaminen en supplementen voor mannen boven de 50

Leestijd: 9 notulen
Top 10 vitaminen en supplementen voor mannen boven de 50

Zelfs met je beste inspanningen om goed te eten, voldoende te bewegen en te minimaliseren spanning, je lichaam wordt geconfronteerd met veranderingen terwijl je ouder wordt. Van dips in biochemische processen tot veranderingen in slaappatronen, je 50's kunnen nieuwe wellnessuitdagingen met zich meebrengen, maar gerichte voeding kan helpen.

Belangrijke voedingsstoffen kunnen u helpen terug te vechten tegen de gevolgen van veroudering en elke dag worden voedingsvooruitzichten gemaakt! De juiste supplementen kunnen helpen om je immuunsysteem te ondersteunen, voedingslacunes in je dieet te vullen, energie te verhogen, cardiovasculaire gezondheid te ondersteunen, seksuele gezondheid en meer.

Ouder worden kan een deel van het leven zijn, maar dat betekent niet dat je niet kunt kijken naar je beste voelen terwijl je het doet. Hier zijn onze top 10 picks in vitamines en supplementen voor mannen boven de 50.

# 1 Magnesium voor Mind & Body Wellness

Magnesium is misschien wel het meest kritische mineraal van allemaal. Het is betrokken bij honderden biochemische processen in uw hele lichaam - van energieproductie tot bloeddruk- en botontwikkeling. [1] Magnesium is ook essentieel voor transport calcium en kalium over celmembranen, wat essentieel is voor het gezond functioneren van zenuwen, spieren en het hart. [1]

Als u veel verse producten eet, krijgt u wat magnesium in uw dieet. Maar onderzoekers zeggen dat magnesiumgebrek in onze planten steeds vaker voorkomt vanwege de magnesiumarme bodems. [2] Als gevolg hiervan krijgt ongeveer tweederde van de mensen in ontwikkelde landen niet genoeg magnesium uit hun voeding. [2]

Ook als we gestresst of angstig zijn, verspillen onze cellen magnesium, wat een probleem is bij de bereiding, omdat een laag magnesiumgehalte je nog meer gestresst en angstig kan maken! [3], [4]

Het krijgen van voldoende magnesium kan u ook helpen om beter te slapen door het gezonde functioneren van te bevorderen NEXT receptoren, die ervoor zorgen dat je geest stopt met racen en 'uitzetten' in de nacht, zodat je de rust kunt krijgen die je nodig hebt. [5]

Zorg ervoor dat u voldoende magnesium in uw dieet krijgt met een zeer biologische beschikbaarheid gechelateerd magnesium, of probeer onze nieuwe Mellow Mag, een heerlijke magnesium die je helpt ontspannen en tot rust komen terwijl je de magnesium je lichaam aanvult.

# 2 Vitamine D voor calciumabsorptie en meer

Deze "zonneschijn vitamine"Zou op elke top-supplementenlijst moeten staan. Onderzoek toont voortdurend zijn brede toepassing voor de menselijke gezondheid, maar de meeste mensen krijgen ook geen genoeg van deze voedingsstof. [6] Bovendien lopen ouderen een nog groter risico om zich te ontwikkelen vitamine D tekortkomingen omdat de ouder wordende huid niet synthetiseert vitamine D efficiënt, plus oudere volwassenen hebben de neiging om meer tijd binnenshuis door te brengen. [7]

Vitamine D is noodzakelijk om ons te helpen absorberen calciumen het ondersteunt de immuunfunctie, modulatie van cellulaire groei en meer. [7] Zonder voldoende niveaus van vitamine D, we hebben een beperkt vermogen om te absorberen calcium, dus het lichaam kan beginnen met nemen calcium van winkels in ons skelet, leidend tot zwakkere botten. [8]

Houd je vitamine D en calcium niveaus omhoog met een gecombineerd vitamine D3 en calciumsupplement. Deskundigen zeggen vitamine D3 kan twee keer zo effectief zijn als andere vitamine D supplementen voor boosting vitamine D levels. [9]

# 3 Omega-3 vetzuren voor de gezondheid van hart en hersenen

De omega-3 vetzuren-eicosapentaeenzuur (EPA) en docosahexaeenzuur (DHA) -gevonden in visolie zijn het meest bekend voor het bevorderen van hart en gezondheid van de hersenen, maar de voordelen van omega-3's houden hier niet op. [10]

Omega-3-vetzuren ondersteunen veel gezondheidsaspecten. Zoveel zelfs dat Europese onderzoekers schatten dat bijna € 12,9 miljard (of 16 miljard dollar) aan medische kosten kan worden bespaard als iedereen boven de 55 jaar een omega-3-vetzuursupplement neemt. [11]

Naast hart en gezondheid van de hersenen, omega-3-vetzuren ondersteunen gezonde ogen, gewrichten, botten en huid, en het kan u helpen beter te slapen en een positievere stemming te hebben.[10]

Als vette vis zoals zalm en makreel geen vaste gasten zijn op uw bord, is het veilig om aan te nemen dat een omega-3-supplement gunstig kan zijn. Probeer het in Swanson Krill Oil, Visolie of onze bekroonde Plant Based Omega-3supplement, dat de Omega-3 Product of the Year Award van 2018 wonNutraIngrediënten VS.

# 4 Vitamine B12 voor energie en cognitieve gezondheid

Naarmate we ouder worden, maken veranderingen in de spijsvertering het een grotere uitdaging voor het lichaam om te absorberen en te gebruiken Vitamine B12 uit voedselbronnen.[12] Waarom is dat belangrijk? Vitamine B-12 doet veel om ons lichaam gezond en energiek te houden, van het ondersteunen van de cardiovasculaire gezondheid en gezonde zenuwcellen tot het spelen van een rol in het metabolisme, de productie van bloedcellen en meer.[12] Maar er is één specifiek gebied dat vitamine B12 niveaus kunnen van invloed zijn op de leeftijd naarmate we ouder wordencognitieve Gezondheid.[13]

Zelfs een lichte tekortkoming in vitamine B12 is gekoppeld aan een hoger risico van cognitieve gezondheidsproblemen met de leeftijd. [13] Vitamine B12 is essentieel voor een optimale hersenfunctie. En vanwege het verminderde vermogen van het lichaam om van nature voorkomend te absorberen vitamine B12 van ons voedsel als we ouder worden, zeggen experts dat de meeste volwassenen ouder dan 50 moeten nemen vitamine B12 voedingssupplementen aanvullen of eten om hun dagelijkse vulling te krijgen. [12]

# 5 Probiotica voor de gezondheid van de spijsvertering en het immuunsysteem

Over wijzigingen in de spijsvertering gesproken, wist u dat de gezondheid van uw maagdarmkanaal nauw verbonden is met uw algehele welzijn? Het grootste deel van uw immuunsysteem bevindt zich in uw darm en het spijsverteringsproces levert de bouwstenen voor vitaliteit, te beginnen met de opname van voedingsstoffen. [14], [15] Dus, je lichaam gezond houden als je ouder wordt, betekent ook het cultiveren van een gezond darmbiobiom, en probiotica kunnen je daarbij helpen.

Waarschijnlijk heb je al eerder van probiotica gehoord, maar je kunt ze alleen aan yoghurt relateren. Hoewel het klopt dat sommige soorten yoghurt probiotica bevatten, niet allemaal, en je kunt een hogere kwaliteit krijgen, gerichte probiotische ondersteuning van meerdere stammen in superieure probiotische supplementen net zoals Lee Swanson Signature Line Ultimate Probiotic Formula.

# 6 Aminozuren voor spieren en nog veel meer

Denk je dat aminozuren alleen voor bodybuilders of fitnessliefhebbers zijn? Echt niet! Aminozuren zijn essentiële bouwstenen voor gezonde lichamen. [16] Onze cellen, spieren en weefsels hebben ze nodig om gezond te blijven en ze zijn betrokken bij het produceren van neurotransmitters die het welzijn van de geest en het lichaam bevorderen. [16]

Een belangrijke rol die aminozuren kunnen spelen, is het ondersteunen van de productie van groeihormoon in uw lichaam, dat, zoals u misschien al geraden heeft, afneemt met de leeftijd.[17] Die afname houdt verband met veranderingen in de lichaamssamenstelling, waaronder vetvrije massa, spierkracht en lichaamsvet. [17]

Onze favoriete aminozuursupplementen voor mannen boven de 50 zijn arginine, ornithine en glutamine.

Swanson Ultra Arginine AKG: Dit L-arginine supplement met maximale sterkte ondersteunt spierherstel en energie, plus een gezonde bloedstroom voor optimale levering van zuurstof en voedingsstoffen aan cellen.

Swanson Premium L-ornithine-aminozuur: Free-form aminozuur L-ornithine is een belangrijke speler in de ureumcyclus en helpt overtollige stikstof uit het lichaam te verwijderen.

Swanson Premium Glutamine:Dit aminozuursupplement heeft een uniek vermogen om door de bloed / hersenbarrière te gaan en helpt je geest scherp te houden, terwijl het ook brandstof levert voor gezonde spieren.

# 7 CoQ10 voor Heart Health & Energy

Co-enzym Q10 (CoQ10) is een uiterst belangrijke voedingsstof voor de gezondheid van het hart en cellulaire energie. [18],[19] Je lichaam produceert er natuurlijk iets van, maar de productie neemt gestaag af met de leeftijd.[18],[19] Lage niveaus van CoQ10 zijn in verband gebracht met cardiovasculaire problemen, dus het toevoegen van een CoQ10 aan uw welzijnsroutine in uw jaren '50, of zelfs eerder, is een goed idee om een optimale gezondheid te bevorderen.[19] CoQ10 is ook een populair supplement voor mensen die statines gebruiken, omdat CoQ10 kan helpen de spiergerelateerde effecten van statines te verminderen.[19]

Er zijn twee soorten CoQ10-supplementen-ubiquinol en ubiquinon. Ubiquinol is de actieve vorm van CoQ10 die door uw lichaam wordt gebruikt, maar uw lichaam zet ubiquinon om in ubiquinol. [19] Een andere CoQ10-factor in verband met veroudering is dat uw lichaam ook het vermogen verliest om die omzetting naarmate u ouder wordt te maken, dus deskundigen zeggen dat oudere mensen meer baat kunnen hebben bij het nemen van ubiquinol-supplementen. [18], [19]

# 8 Gezamenlijke zorg-supplementen

Wat mis je het meest van je jongere jaren? Als behendigheid, flexibiliteit en relatief comfortabele gewrichten bovenaan je lijst staan, heb je opties! Gezamenlijke zorgsupplementen zijn geweldig om u te helpen uw niveau van lichamelijke activiteit te handhaven met zo min mogelijk afleiding of vertraging. Ze kunnen ook nuttig zijn om uw lichaam de voedingsstoffen te geven die het nodig heeft om toekomstige gezamenlijke gezondheidsproblemen voor te blijven.

Swanson Pure Science Herbals Pure Joint Formula staat bovenaan onze lijst met gezamenlijke zorgsupplementen. Het is een innovatieve kruidenmix met klinisch bestudeerde ingrediënten waarvan is aangetoond dat ze resultaten opleveren voor gewrichten in slechts 7 dagen! [20]

A combinatieformule van glucosamine en chondroïtine is ook een geweldige optie voor het bevorderen van mobiliteit en het ondersteunen van gezonde bindweefsels. [21]

Zelfs als je gewrichten nu nog steeds goed aanvoelen, kun je baat hebben bij het toevoegen van glucosamine aan je routine om de natuurlijke afbraak van kraakbeen te vertragen die optreedt naarmate we ouder worden. [21]

# 9 Saw Palmetto for Prostate Support

Heren, het is geen geheim dat uw prostaat aandacht nodig heeft naarmate u ouder wordt. Je prostaat groeit van nature als je ouder wordt, en het kan druk op je blaas beginnen te krijgen, wat op zijn beurt het plassen kan beïnvloeden. [22] Wat kunt u doen om de gezondheid van uw prostaat te ondersteunen terwijl u ouder wordt? Probeer saw palmetto, een krachtig kruid en het meest gebruikte supplement voor het ondersteunen van testosteronniveaus en prostaatgezondheid. [23],[24]

Saw Palmetto is een natuurlijke bron van vetzuren en plantensterolen voor het bevorderen van een gezonde prostaat, gezonde urinewegstroom en frequentie, en het kan helpen het hormonale evenwicht te handhaven. [24] Probeer het in Swanson Premium zaagpalm.

# 10 Alfa-liponzuur

Help jezelf jong, levendig en gezond te houden door meer dagelijks alfalipidezuur (ALA) te krijgen. ALA is een antioxidant vetzuur dat van nature in het lichaam wordt geproduceerd en wordt aangetroffen in bepaalde voedingsmiddelen zoals rood vlees, lever, biergist en in kleinere hoeveelheden in sommige soorten groenten en fruit. [25] Het wordt soms de "universele antioxidant" genoemd omdat ALA oplosbaar is in zowel water als vet.[26]

Onderzoekers zeggen dat het typische westerse dieet onvoldoende ALA bevat, waardoor ALA onze primaire bron aanvult. [25] Als een aanvulling laat onderzoek zien dat ALA helpt bij het regenereren van andere antioxidanten, waaronder vitamine C, vitamine E en glutathion, en kan helpen om alles van hart- en levergezondheid tot energiemetabolisme en een gezonde huid te bevorderen - alle sleutels tot veroudering op een elegante (en op een gezonde manier). [25] Onderzoekers hebben ALA ook bestudeerd vanwege zijn potentieel om gezonde zenuwen, gewicht, visie en meer te ondersteunen. [26]

Ondersteun uw gezondheid en welzijn met een superieure bron van ALA uit Swanson Ultra R-Fraction Alpha Lipoic Acid - Double Strengtheen innovatieve ALA-formule met een 50-50 racemisch mengsel van R- en S-isomeren om u de voordelen van alfa-liponzuur te bieden met verhoogde supplementstabiliteit.

Wellness voor mannen boven de 50

Complete voeding is belangrijk op elke leeftijd, en dat geldt ook voor het eten van een dieet dat is gericht op echt voedsel en voldoende beweging krijgt om uw prostaatgezondheid te ondersteunen. Maar aangezien de behoeften aan gezondheid en welzijn tijdens elk levensverrijkend decennium veranderen, is het belangrijk om op de hoogte te blijven van wat uw lichaam nodig heeft als het ouder wordt en specifieke voedingsstoffen te onderzoeken, zoals de hierboven genoemde, die ondersteuning bieden voor een gezondere toekomst.

Je kunt ook genieten 21 Beste supplementen en vitaminen voor de gezondheid van mannen.

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

Voetnoten & Referenties

  1. Magnesium-informatieblad voor gezondheidswerkers. National Institutes of Health. (Betreden 07/11/2018) [] []
  2. Magnesium in planten: een urgent probleem. ScienceDirect. (07/17/2018) [] []
  3. Magnesium and the Brain: The Original Chill Pill. (07/17/2018) []
  4. Verband tussen magnesium en depressie en angst bij thuiswonende volwassenen: de Hordaland Health Study. PubMed (Betreden via 2/15/2018) []
  5. The Magnesium Miracle (tweede editie). Carolyn Dean, MD, ND Published 8-15-2017. (2018/07/17) []
  6. Vitamine D-tekort stijgt in de VS, zegt studie. Wetenschappelijke Amerikaan. (Betreden 07/11/2018) []
  7. Vitamine D-factsheet voor gezondheidswerkers. National Institutes of Health. (Betreden 07/11/2018) [] []
  8. Calcium en vitamine D: belangrijk voor elke leeftijd. National Institutes of Health. (Betreden 07/11/2018) []
  9. Anderson, David. (2017). Tijd om Vitamine D-richtlijnen te veranderen? William Reed Business Media.(Bezocht op 7-3-2018) []
  10. 17 Op wetenschap gebaseerde voordelen van omega-3 vetzuren. Healthline. (Betreden 07/12/2018) [] []
  11. Omega-3-suppletie kan 12,6 miljard euro per jaar aan uitgaven voor hart-en vaatziekten besparen. NutraIngredients. (Betreden 07/11/2018) []
  12. Supplementen om te nemen in je 50s, 60s en 70s. AARP. (Betreden 07/12/2018) [] [] []
  13. Vitamine B12-gegevensblad voor gezondheidswerkers. National Institutes of Health. (Betreden 07/12/2018) [] []
  14. Probiotica helpen als 80% van het immuunsysteem in uw maag-darmkanaal. Instituut voor gezondheidswetenschappen. (07/17/2018) []
  15. Your Gut Feeling: een gezonder spijsverteringssysteem betekent gezonder leven. NYU Langone Health. (07/17/2018) []
  16. De Amino-revolutie. Robert Erdman, PH.D. & Meirion Jones. (07/17/2018) [] []
  17. Groeihormoon bij veroudering. Nationaal centrum voor informatie over biotechnologie.(2018/07/17) [] []
  18. Co-enzym Q10: de essentiële voedingsstof. US National Library of Medicine. (Toegankelijk 03/20/2018) [] [] []
  19. CoQ10: Wat zijn de hartgezondheidsvoordelen? Cleveland HeartLab (Toegankelijk 03/20/2018) [] [] [] [] [] []
  20. Een combinatie van Scutellaria baicalensis en Acacia catechu-extracten voor kortstondige symptomatische verlichting van gewrichtsongemakken geassocieerd met artrose van de knie. Journal of Medicinal Food. (Toegankelijk op 02/09/2018) []
  21. Effecten van Glucosamine en Chondroïtinesulfaat op kraakbeen Metabolisme in OA: Outlook op andere voedingspartners, vooral omega-3 vetzuren. International Journal of Rheumatology. [] []
  22. Waarom de prostaat groeit met de leeftijd. Clinical Advisor mei 2009 Probleem. (07/17/2018) []
  23. Vetzuur en fytosterolgehalte van commerciële Saw Palmetto-supplementen. US National Library of Medicine. (07/17/2018) []
  24. Saw palmetto: Gebruik, dosering en bijwerkingen. Medisch nieuws vandaag. (07/17/2018) [] []
  25. Alfa-liponzuur als voedingssupplement: moleculaire mechanismen en therapeutisch potentieel. US National Library of Medicine. (07/17/2018) [] [] []
  26. Alfa-liponzuur. University of Michigan Medicine. (2018/07/17) [] []

Laat een antwoord achter

Hoofdmenu

voorkeuren

  • Valuta
  • Taal
  • Levering Land
Hoofdmenu

Internationale sites