GI

Leestijd: < 1 minuut

De glycemische index (GI) is een classificatiesysteem voor voedingsmiddelen die koolhydraten bevatten. Het laat zien hoe snel elk voedsel uw bloedsuikerspiegel (glucose) beïnvloedt wanneer dat voedsel op zichzelf wordt gegeten. Voedingsmiddelen met van nature hoge GI's zijn wit brood, aardappelen, witte rijst en alles wat suikerachtig is, terwijl voedingsmiddelen met lagere GI's pulsen, volkoren voedingsmiddelen en bepaalde groenten en fruit zijn.

Het hebben van een hoge of lage GI is niet synoniem aan de algemene gezondheid van een bepaald voedsel. Watermeloenen hebben bijvoorbeeld een relatief hoge GI terwijl cupcakes lage GI's hebben. Een lagere GI wordt echter aanbevolen voor een hogere omdat hun langzamere afgifte van koolhydraten iemand langer voller doet voelen, wat kan helpen om een gezond gewicht te behouden. Voedsel met een lage GI-waarde kan ook worden gebruikt om de bloedglucose te regelen voor diabetici.

Laat een antwoord achter

Hoofdmenu

voorkeuren

  • Valuta
  • Taal
  • Levering Land
  • Prijzen
    Toon prijzen met of zonder verzending inbegrepen om u te helpen ons te vergelijken met andere wereldwijde websites en marktplaatsen. Lees meer op onze prijspagina.
Hoofdmenu

Internationale sites