Wat is uw dagelijkse dosis?

Leestijd: 9 notulen
Wat is uw dagelijkse dosis?

Je lichaam heeft elke dag een breed spectrum aan vitamines en mineralen nodig om gezond te blijven, maar hoeveel heb je nodig? En wanneer zou je ze moeten nemen?

We zijn hier om uw meest gestelde vragen te beantwoorden over 5 topvoedingsstoffen - co-enzym Q10, magnesium biotine, vitamine D en essentiële vetzuren - inclusief hun belangrijkste voordelen, hoeveel u nodig heeft en de beste manieren om ze te krijgen.

Doseringsschema Infographic - Vitaminen en supplementen Swanson Health

Co-enzym Q10

Voordelen

Co-enzym Q10 (CoQ10) is een vitamine-achtige antioxidant die onze cellen nodig hebben om voedsel om te zetten in energie.[1] Je lichaam maakt er een deel van natuurlijk, maar het CoQ10-gehalte neemt af met de leeftijd. [1]

Afgezien van zijn rol in de productie van cellulaire energie is CoQ10 het best bekend voor het bevorderen van cardiovasculaire gezondheid. Het wordt ook gebruikt om spiergerelateerde bijwerkingen te verminderen die verband houden met het nemen van statines. [1]

Dagelijkse dosering

Een typische dagelijkse dosis CoQ10 ligt tussen 100 mg tot 200 mg per dag, maar volg altijd de aanwijzingen op het etiket van uw product tenzij anders voorgeschreven door uw arts.[2] Studies hebben doses gebruikt van 50 mg tot 1200 mg per dag bij volwassenen, soms gesplitst in verschillende doses gedurende de dag. [2]

Wat zijn de beste CoQ10-supplementen nemen? Er zijn twee soorten CoQ10-supplementen-Ubiquinol en ubiquinon. Ubiquinol is de actieve vorm van CoQ10 en uw lichaam zet ubiquinon om in ubiquinol. [1] Beide zijn geweldig, maar jongere mensen krijgen mogelijk meer voordelen ubiquinon-supplementenen oudere mensen kunnen er meer van profiteren ubiquinolsupplementen vanwege veranderingen in hoe uw lichaam ubiquinone verwerkt naarmate u ouder wordt.

Het is ook mogelijk om wat CoQ10 uit uw dieet te halen, maar zelfs de beste voedselbronnen van CoQ10 bevatten vrij kleine hoeveelheden van deze voedingsstof, waardoor supplementen de meest waarschijnlijke manier zijn om aan uw dagelijkse behoeften te voldoen.

Wanneer neem ik CoQ10-supplementen?

Op de meeste CoQ10-supplementlabels staat dat u CoQ10 zowel met voedsel als met water moet gebruiken. Dat komt omdat CoQ10 in vet oplosbaar is, wat betekent dat uw lichaam het het beste absorbeert wanneer het wordt ingenomen met vetten of oliën. De vetten of oliën in het voedsel dat u eet, dienen als dragers voor de CoQ10. En aangezien CoQ10 betrokken is bij de productie van cellulaire energie, zou u er de voorkeur aan kunnen geven om uw CoQ10 te nemen met een gezond ontbijt. Als u CoQ10 met statines gebruikt, overleg dan met uw arts over de beste tijd om uw CoQ10-supplement in te nemen.

Koop CoQ10 voor hartgezondheid en cellulaire energie.

Magnesium

Voordelen

Magnesium is een ontspannend spanning-reliverend, revitaliserend mineraal dat uw lichaam nodig heeft om honderden vitale processen uit te voeren. Het is betrokken bij alles van energieproductie tot spier- en zenuwfunctie, bloeddrukregulatie calcium absorptie en meer. [3]

Volgens studies hebben de meeste mensen een laag magnesiumgehalte, hetzij vanwege hun dieet of door uitputting van de bodem van magnesium. [4] Als u niet genoeg magnesium krijgt, kan dit tal van gezondheidsrisico's met zich meebrengen, waarvan er vele gemakkelijk voor iets anders worden aangezien, zoals gestrest, angstig of vermoeid voelen. [3], [5]

Het aanvullen van de magnesium van je lichaam kan je helpen meer energie te hebben, beter te slapen, te verminderen spanning, ondersteuning van gezonde botten en hartfunctie en bevordering van algeheel welzijn. [3], [6]

Dagelijkse dosering

De meeste volwassenen hebben elke dag tussen 300 mg tot 400 mg magnesium nodig, maar als je gestrest raakt, verspilt je lichaam magnesium, dus dan heb je misschien meer nodig. [3], [6] En het is ook belangrijk om te weten dat we slechts 30% tot 40% van het magnesium absorberen dat we consumeren. [3]

Er zijn veel verschillende soorten magnesium - van zeer goed opneembaar gecheleerde magnesium naar onze aanvullen van Mellow Mag magnesium.

Wanneer neem ik Magnesium ?

De tijd waarop u magnesium inneemt, kan afhankelijk zijn van de reden waarom u het neemt. Als het uw doel is om magnesiumniveaus aan te vullen voor algeheel welzijn, kunt u uw magnesiumsupplement innemen op een tijdstip dat u zich het meest waarschijnlijk herinnert om het te nemen. Maar lees en volg de instructies op uw productlabel. Sommige supplementen, zoals Swanson Ultra Chelated Magnesium, moet drie keer per dag met water worden ingenomen en de instructies voor uw product kunnen variëren.

Als u op zoek bent naar magnesium spanning-verminderende voordelen die u kunt overwegen om het in te nemen vóór uw meest stressvolle moment van de dag of aan het einde van een stressvolle dag om u te helpen ontspannen. Evenzo, als u magnesium gebruikt om u te helpen ontspannen, zodat u beter kunt slapen, wilt u het misschien 's avonds voor het slapengaan innemen.

biotine

Voordelen

biotine staat bovenaan onze lijst met verfraaiende voedingsstoffen. Het heeft zo'n uitstekende reputatie vanwege de voordelen die het haar en de huid biedt, zoals het ooit werd genoemd Vitamine H, naar de Duitse woorden haar en haut, wat betekent haar en huid. [7] En het ondersteunt ook een gezonde nagelgroei!

biotine is ook bekend als vitamine B-7 en het is een belangrijk lid van de B-complex familie van vitaminen, die allemaal samenwerken om het welzijn te stimuleren en te ondersteunen. biotine speelt een rol in het metabolisme van vetzuren, glucose en aminozuren, evenals cel signalering, genregulatie en meer. [8]

Biotin dagelijkse dosering

De Food and Nutrition Board (FNB) beveelt aan dat gezonde volwassenen minstens 30 mcg krijgen biotine voor de dag. [8] Sommige voedingsmiddelen bevatten biotine, waaronder orgaanvlees, eieren, vis, vlees, zaden en noten. [8]

Als je niet genoeg kunt krijgen biotine van voedselbronnen elke dag, haal het volgende beste ding binnen Swanson Real Food Biotin-een biotine supplement afgeleid van echte voedselbronnen.

Wanneer neem ik biotinesupplementen?

biotine is in water oplosbaar en kan op elk moment van de dag worden ingenomen. Aangezien deze vitamine B betrokken is bij de productie van energie, kan het het beste zijn om het eerder op de dag in te nemen. U hoeft niet te nemen biotine met voedsel, maar u kunt het bij een maaltijd innemen als het helpt om eraan te denken het te nemen of als uw maag over het algemeen gevoelig is voor supplementen.

Vitamine D

Voordelen

Vitamine D is ook bekend als de zonneschijn vitamine omdat ons lichaam er enkele maakt vitamine D na blootstelling aan de zon.[9] Maar dat betekent niet dat je geen a nodig hebt vitamine D supplement. Sterker nog, de meesten van ons krijgen niet genoeg vitamine D. [10] Dat komt omdat we niet elke dag genoeg buiten zitten, of omdat we plichtsgetrouw zonnebrandcrème dragen als we in de zon staan. En als we ouder worden, kan onze huid niet synthetiseren vitamine D net zo efficiënt als toen we jonger waren.[9]

Waarom doet vitamine D er toe doen? Vitamine D speelt een cruciale rol in calcium en fosfaatabsorptie, wat nodig is om de botgezondheid te behouden.[9] Zonder vitamine D, calcium kan zijn werk niet doen om onze botten gezond en sterk te houden! Vitamine D speelt ook een rol bij de immuunfunctie en neuromusculaire gezondheid.[9]

Vitamine D dagelijkse dosering

Volwassenen tussen de 18 en 70 jaar oud hebben minimaal 600 IE nodig vitamine D voor de dag. [9] Na de leeftijd van 70 jaar heb je meer nodig - minstens 800 IE per dag. Omdat er maar heel weinig voedsel bevat vitamine D natuurlijk, het nemen van een vitamine D supplement is uw beste gok voor het voldoen aan uw dagelijkse behoeften.

Experts zeggen dat het beste type is vitamine D supplement kan zijn vitamine D3, dat kan twee keer zo effectief zijn als andere supplementen voor het verhogen vitamine D levels.[11] Probeer het in Swanson Premium vitamine D-3 Hoogste potentie, of haal de winnende combinatie van calcium en vitamine D in Swanson Premium Calciumcitraat en vitamine D.

Wanneer neem ik vitamine D-supplementen?

Vitamine D is in vet oplosbaar en kan het best worden ingenomen met een maaltijd die vetten of oliën bevat. Het moment waarop je de dag neemt vitamine D is niet zo belangrijk als alleen maar te onthouden om het te nemen, dus combineer het met een maaltijd wanneer u zich het meest waarschijnlijk herinnert. Aangezien het ontbijt voor sommigen gehaast kan worden, vooral gedurende de week, is het ontbijt misschien niet de beste keuze. Ook kan het nemen van het met uw grootste maaltijd van de dag beter zijn, omdat grotere maaltijden waarschijnlijk meer vetten of oliën bevatten.

Essentiële vetzuren

Voordelen

Er is een reden waarom 18,8 miljoen volwassenen een omega-3-supplement nemen, en dat zou je ook moeten - essentiële vetzuren (EFA's) zijn echt essentieel. [12] EFA's, waaronder omega-3 en omega-6-vetzuren, ondersteunen het hart en gezondheid van de hersenen, bevorder gezonde gewrichten en huid, immuun gezondheid, energie en meer. [13]

Iedereen heeft essentiële vetzuren nodig, maar deze kunnen des te belangrijker worden naarmate we ouder worden. Europese onderzoekers schatten dat bijna € 12,9 miljard aan medische kosten kan worden bespaard als iedereen boven de 55 jaar een omega-3-vetzuursupplement neemt. [13] Hoe is dat voor essentieel?

Je hoort misschien meer over omega-3-vetzuren dan omega-6, maar een balans van beide is belangrijk voor het behoud van een optimale gezondheid. Ze werken samen om het welzijn te ondersteunen.

Dagelijkse dosering van essentiële vetzuren

Hoeveel omega-3 en omega-6 heb je elke dag nodig? Gezonde volwassenen hebben minstens 1,1 gram omega-3-vetzuren per dag nodig. [14] De hoge omega-6 tot omega-3-verhouding die veel voorkomt in de westerse voeding kan schadelijk zijn voor de gezondheid.[15] Onderzoek toont aan dat het verminderen van de verhouding van omega-6 tot omega-3 tot 4: 1 de gezondheid aanzienlijk kan verbeteren, hoewel ratio's die dichter bij 1: 4 liggen, optimaal zijn. [15]

Om een 4: 1-verhouding te bereiken, als je inname van omega-3 1,1 gram per dag is, wil je dat in evenwicht brengen met niet meer dan 4,4 gram omega-6. Maar als u al meer dan 4,4 gram omega-6-vetzuren uit voedingsbronnen krijgt, kunt u uw inname van omega-3 verhogen om een 4: 1-verhouding te bereiken. Het is een goed idee om met uw arts te praten over de supplementen die u neemt en altijd de aanwijzingen op uw productetiket op te volgen, tenzij anders voorgeschreven door een arts.

De meeste omega-3 vetzuursupplementen zijn afgeleid van mariene bronnen, met visolie-supplementen de meest voorkomende zijn. Voor een veganistische bron van omegas, probeer onze bekroonde Plantaardige Omega-3-formule, die door Omega werd uitgeroepen tot product van het jaar 2018NutraIngrediënten VS. Je kunt ook krijgen omega-3 van krill-oliesupplementenen je lichaam kan de omega-3's gemakkelijker opnemen van krillolie dan omega-3's van visolie. [16]

Teunisbloemolie en zwarte bessenzaadolie zijn uitstekende bronnen van omega-6-vetzuren, waaronder gamma-linoleenzuur (GLA), dat essentieel is voor de groei van huid en haar. [17]

2018 Omega-3 product van het jaar

Wanneer neem ik essentiële vetzuren?

De meeste EFA-productlabels suggereren het nemen van het supplement met water tijdens een maaltijd om de vertering van de EFA's te verbeteren. De maaltijd die je ermee neemt, is aan jou, maar omdat vetzuren energiek kunnen zijn, kun je ervoor kiezen om ze eerder op de dag te nemen. Sommige EFA-supplementen zijn ontworpen om meerdere keren per dag te worden ingenomen. Dus, zoals altijd, lees en volg de instructies op uw productlabel.

Uw dagelijkse dosis wellness

Het is belangrijk om elke dag een gebalanceerde voeding te krijgen, maar het navigeren in de wellnesswereld om te bepalen hoeveel u van elke voedingsstof nodig hebt, kan soms overweldigend zijn. We hopen dat dit artikel, en de vele anderen die we delen, je zullen helpen tijdens je reis en je in staat zullen stellen om weloverwogen beslissingen te nemen over je voedingsroutines.

Wilt u uw doses van nog meer essentiële voedingsstoffen leren kennen? Laat het ons weten in de comments hieronder! En meld je aan voor Swanson Gezondheids-e-mails, zodat u als eerste op de hoogte bent van nieuwe wellnessresources, innovatieve producten en waardevolle promoties.

Voetnoten & Referenties

  1. CoQ10: Wat zijn de hartgezondheidsvoordelen? Cleveland Heart Lab. (Betreden op 08/04/2018) [] [] [] []
  2. Co-enzym Q10: CoQ10. WebMD.(Bezocht 08/04/2018) [] []
  3. Magnesium-informatieblad voor gezondheidswerkers: National Institutes of Health. (Toegankelijk op 30/11/2017) [] [] [] [] []
  4. Magnesium in planten: een urgent probleem. ScienceDirect. (07/17/2018) []
  5. Verband tussen magnesium en depressie en angst bij thuiswonende volwassenen: de Hordaland Health Study. PubMed. (Betreden via 2/15/2018) []
  6. Magnesium and the Brain: The Original Chill Pill. (07/17/2018) [] []
  7. Vitamine H. Het huidinstituut. (Toegankelijk 3/2/2018) []
  8. Biotine. Informatieblad voor gezondheidswerkers. National Institutes of Health. (Betreden met 2/26/2018) [] [] []
  9. Vitamine D-factsheet voor gezondheidswerkers. National Institutes of Health. (Betreden 07/11/2018) [] [] [] [] []
  10. Vitamine D-tekort stijgt in de VS, zegt studie. Wetenschappelijke Amerikaan. (Betreden 07/11/2018) []
  11. Vitamine D-tekort stijgt in de VS, zegt studie. Wetenschappelijke Amerikaan. (Betreden 07/11/2018) []
  12. Meest gebruikte natuurlijke producten. Nationaal centrum voor complementaire en integratieve gezondheid. (Betreden 07/23/2018) []
  13. Omega-3-suppletie kan 12,6 miljard euro per jaar aan uitgaven voor hart-en vaatziekten besparen. NutraIngredients. (Betreden 07/11/2018) [] []
  14. Omega-3 vetzuren. Informatieblad voor gezondheidswerkers. (Betreden op 08/04/2018) []
  15. Het belang van de verhouding van omega-6 / omega-3 essentiële vetzuren. PubMed. (Betreden op 08/04/2018) [] []
  16. De gezondheidsvoordelen van Krill-olie versus visolie. De universiteit van Washington. (Toegankelijk 1/29/2018) []
  17. GLA: geschikt voor een koning? Healthline. (Betreden 27/07/2014) []

Laat een antwoord achter

Hoofdmenu

voorkeuren

  • Valuta
  • Taal
  • Levering Land
Hoofdmenu

Internationale sites